Het Paypal topic

Open 24/7 met gratis drankjes (uit eigen koelkast).
sharky
Veteraan
Veteraan

Het Paypal topic

Berichtdoor sharky » 21 Aug 2005, 18:12

Dit is een algemeen paypal topic gewoon om ervaring uit te wisselen en op te doen of om handige info/tips te geven.

Mijn ervaringen met paypal zijn bijzonder goed.
Gebruik het nu denk een half jaar misschien iets langer en het bevalt prima.
Betalingen gaat supersimpel en heel snel zeker i.c.m een creditcard.

Ook de service van paypal is heel erg goed.
laatst nog een claim ingediend tegen een verkoper maar de verkoper liet niks van zich horen dus heeft paypal gezorgt dat mijn geld werd teruggehaald.
Tenminste een deel want meer had ie niet op zijn paypalaccount staan :(

Mocht iemand uitleg nodig hebben over een claim in dienen hoor ik het graag.

Even een korte uitleg wat paypal is.
Paypal is een on-line bank zeg maar,maar deze gebruikt i.p.v rekeningnummers je e-mailaderes.
Je kan dus iedereen betalen met een e-mailaderes ook zonder dat ie een paypal account heeft en in het buitenland.
Het is gratis in gebruik en een account aanmaken is ook gratis.

Dus de voordelen op een rijtje.
- gratis betalen
- wereldwijd betalen
- snel (heel snel) betalen
- makkelijk in gebruik
- geld van je bankrekening overmaken naar je paypalrekening(gratis)
- veilig betalen

Maar er zijn ook wat nadelen
- betalen bij betaald worden(creditcard betalingen)
- betalen bij overmaken naar je bankrekening vanaf je paypalrekening
- je kan maar betalen in een aantal valuta's(us dollar,pond,euro,can dollar,yen en australische dollar maar zijn wel de meest gebruikte valuta's) dus eigenlijk ook wel een voordeel

Maar ik zit zelf ook met een vraagje

Bij sommige ebayers willen ze dat je een confirmed aderes moet hebben.
Maar bij nederland kan dit nog niet of ik zou niet weten hoe,weet iemand dit toevallig?

Nou denk dat dit wel duidelijk is zoniet hoor ik het wel :wink:
It's a world full of heroic Cybertrons and evil Destrons!!

Willey
Minibot

Re: Het Paypal topic

Berichtdoor Willey » 09 Sep 2005, 10:44

sharky schreef:Mijn ervaringen met paypal zijn bijzonder goed.
Gebruik het nu denk een half jaar misschien iets langer en het bevalt prima.
Betalingen gaat supersimpel en heel snel zeker i.c.m een creditcard.

Supersimpel en erg 'gevaarlijk'...je geeft gauw meer uit dan je wil als je een cc gebruikt, althans...ik heb daar wel eens last van ;) Verders vind ik Paypal een uitvinding en erg goed dat sinds een jaartje ofzo ook Nederland er gebruik van kan maken (kon eerst niet, tenzij je ebay.com inlogde)

sharky schreef:Mocht iemand uitleg nodig hebben over een claim in dienen hoor ik het graag.

Altijd handig om te weten, dus van mij mag je het posten

sharky schreef:Maar er zijn ook wat nadelen
- betalen bij betaald worden(creditcard betalingen)
- betalen bij overmaken naar je bankrekening vanaf je paypalrekening
- je kan maar betalen in een aantal valuta's(us dollar,pond,euro,can dollar,yen en australische dollar maar zijn wel de meest gebruikte valuta's) dus eigenlijk ook wel een voordeel

Paypal maakt ookgebruik van een iets andere wisselkoers dan eigenlijk gangbaar is. Stel voor de Dollar is deze normaal 1,22 dan rekent Paypal 1.19. Niks mis mee vind ik, Paypal maakt het allemaal al een stuk gemakkelijker wat betalen betreft dus van mij mogen ze best wat verdienen :lol:

sharky schreef:Bij sommige ebayers willen ze dat je een confirmed aderes moet hebben.
Maar bij nederland kan dit nog niet of ik zou niet weten hoe,weet iemand dit toevallig?

Volgens mij kan je dit doen met een creditcard (staat me eens iets van bij dat ik dit eens gelezen heb op de site of in een email). Helaas ondersteunen niet alle creditcards dit volgens mij. Mijn EasyGo CC van 'vroeger' kon dit niet, mijn INGcard weer wel blijkbaar want in stind opeens geferifieerd. Al denk ik dat als je een beetje contact hebt met de verkoper het ook geen heel erg groot probleem zal zijn als je toevallig met je Paypal unconfirmed bent. Althans ik heb er nooit last van gehad.
The characters and events depicted in this reply are fictional. Any similarity to certain events or actual persons, living or dead are purely coincidental.

verzameling in XLS

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 09 Sep 2005, 11:00

Willey schreef: Verders vind ik Paypal een uitvinding en erg goed dat sinds een jaartje ofzo ook Nederland er gebruik van kan maken (kon eerst niet, tenzij je ebay.com inlogde)

?
Huh? Ik gebruik al langer Paypal, en dat heeft met Ebay geen hol te maken. Ja, ze zijn van Ebay, maar ik heb nooit in hoeven loggen op Ebay.com om een transactie te kunnen doen, dat ging elders ook.
Overal.
Of begrijp ik je verkeerd?? :P

Volgens mij kan je dit doen met een creditcard (staat me eens iets van bij dat ik dit eens gelezen heb op de site of in een email). Helaas ondersteunen niet alle creditcards dit volgens mij. Mijn EasyGo CC van 'vroeger' kon dit niet, mijn INGcard weer wel blijkbaar want in stind opeens geferifieerd. Al denk ik dat als je een beetje contact hebt met de verkoper het ook geen heel erg groot probleem zal zijn als je toevallig met je Paypal unconfirmed bent. Althans ik heb er nooit last van gehad.

Hier snap ik dus echt nog steeds niks van.
Ik heb en Mastercard, en ik heb geen CA, en ik heb al van anderen gehoord met dezelfde card die dat wel hebben....
:s

Skywarp
Afbeelding

Willey
Minibot

Berichtdoor Willey » 09 Sep 2005, 11:09

Skywarp schreef:
Willey schreef: Verders vind ik Paypal een uitvinding en erg goed dat sinds een jaartje ofzo ook Nederland er gebruik van kan maken (kon eerst niet, tenzij je ebay.com inlogde)

?
Huh? Ik gebruik al langer Paypal, en dat heeft met Ebay geen hol te maken. Ja, ze zijn van Ebay, maar ik heb nooit in hoeven loggen op Ebay.com om een transactie te kunnen doen, dat ging elders ook.
Overal.
Of begrijp ik je verkeerd?? :P

Ik bedoelde dat er op ebay.nl geen link stond naar Paypal en op ebay.com wel. Het heeft verder idd niks met ebay te maken, alleen kon je dus vanaf .com gewoon vanuit je watchlist oid betalingen versturen (scheelde weer wat typewerk ;)

Skywarp schreef:
Willey schreef:Volgens mij kan je dit doen met een creditcard (staat me eens iets van bij dat ik dit eens gelezen heb op de site of in een email). Helaas ondersteunen niet alle creditcards dit volgens mij. Mijn EasyGo CC van 'vroeger' kon dit niet, mijn INGcard weer wel blijkbaar want in stind opeens geferifieerd. Al denk ik dat als je een beetje contact hebt met de verkoper het ook geen heel erg groot probleem zal zijn als je toevallig met je Paypal unconfirmed bent. Althans ik heb er nooit last van gehad.

Hier snap ik dus echt nog steeds niks van.
Ik heb en Mastercard, en ik heb geen CA, en ik heb al van anderen gehoord met dezelfde card die dat wel hebben....
:s
Skywarp

Dit was ook meer een eigen vermoeden, maar ik zal hier eens induiken en wat licht op de zaak proberen te werpen.
The characters and events depicted in this reply are fictional. Any similarity to certain events or actual persons, living or dead are purely coincidental.

verzameling in XLS

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 09 Sep 2005, 11:13

Ik gebruik al jaren Paypall in combinatie met de creditcard, en heb daar alleen maar goede ervaringen mee.

Voor mensen die wat extra's willen weten, kijk dan eens op deze Nederlandse site:

http://www.paypalfaq.tk/

Groetjes,

Willi
Afbeelding

Ratbat
Autobot Car

Berichtdoor Ratbat » 09 Sep 2005, 14:26

sharky schreef:Ook de service van paypal is heel erg goed.
laatst nog een claim ingediend tegen een verkoper maar de verkoper liet niks van zich horen dus heeft paypal gezorgt dat mijn geld werd teruggehaald.

Ik maak nu ongeveer een half jaar gebruik van paypal en het bevalt me echt uitstekend! Tot voorheen kon ik nooit dingen uit het buitenland kopen, maar dankzij paypal is er een hele wereld voor me open gegaan, vooral op het gebied van tf's kopen!!! :-)

Maar 1 ding is me nog niet helemaal duidelijk, en dat is het recht hebben op een refund. Wat ik ervan begrijp is dat iedereen die via paypal betaalt, een gratis paypal buyers' protection heeft , tot aan een bedrag van 500 euro. Maar Sharky zegt dus dat je maar een deel terugkrijgt in een geval waarbij de verkoper niet genoeg geld op zijn account heeft staan. Dit zou dus betekenen dat als de verkoper niks op zijn account heeft staan je als koper niks vergoed krijgt. Dat klopt dan toch niet?? :?: Ik dacht juist dat de buyers protection inhield dat paypal het hele bedrag sowieso vergoed na het indienen van een claim.

Kan iemand mij dit misschien uitleggen??
Ik heb gelukkig nog nooit negatieve ervaringen gehad met paypal, maar zou toch graag willen weten wat te doen als zo'n geval zich voordoet. :cool:

jetfire
Wheelie

Berichtdoor jetfire » 09 Sep 2005, 20:11

Ik gebruik Paypal al een aantal jaren nu en bevalt prima. Vooral het snel en internationaal kunne betalen is erg top. Het werk erg makkelijk en sinds kort is mijn account ineens ook confirmed (weet niet precies waarom). Er is wel een optie in je paypal account om dit te activeren volgens mij. Zoek eens op de site met zoekwoord "confirmed adress" dat heb ik zelf een tijdje terug ook gedaan.

Een voordeel is verder dat ook andere sites dan ebay het accepteren. Als je bijvoorbeeld bij een amerikaanse of japanse winkel online iets koopt kan je ook gewoon paypal gebruiken. En verder kan je altijd je historie nog helemaal opvragen; dat vind ik wel een voordeel.

Een nadeel is wel (als je een creditcard gebruikt tenminste) dat je misschien makkelijker geld uitgeeft dan je normaal zou doen, maar je kent jezelf goed genoeg om te beoordelen of je daarmee om kunt gaan lijkt me. (en anders kom je daar vanzelf achter :P)
"The only point I like in Autobots: melting point." (Laserbeak)

Afbeelding

sharky
Veteraan
Veteraan

Berichtdoor sharky » 09 Sep 2005, 21:50

Ratbat schreef:
sharky schreef:Ook de service van paypal is heel erg goed.

Maar 1 ding is me nog niet helemaal duidelijk, en dat is het recht hebben op een refund. Wat ik ervan begrijp is dat iedereen die via paypal betaalt, een gratis paypal buyers' protection heeft , tot aan een bedrag van 500 euro. Maar Sharky zegt dus dat je maar een deel terugkrijgt in een geval waarbij de verkoper niet genoeg geld op zijn account heeft staan. Dit zou dus betekenen dat als de verkoper niks op zijn account heeft staan je als koper niks vergoed krijgt. Dat klopt dan toch niet?? :?: Ik dacht juist dat de buyers protection inhield dat paypal het hele bedrag sowieso vergoed na het indienen van een claim.

Kan iemand mij dit misschien uitleggen??
Ik heb gelukkig nog nooit negatieve ervaringen gehad met paypal, maar zou toch graag willen weten wat te doen als zo'n geval zich voordoet. :cool:

Als het goed is heeft paypal het buyer's protection pas geleden ingevoerd voor nederland.
Dus toen ik die claim indiende was dat nog niet voor nederlandse gebruikers. :|
Ik kreeg daarom maar een deel (bijna de helft) gelijk terug.
Als je nu een claim in moet dienen krijg je alles terug tot een max van 500 euro mits de verkoper niks zelf regeld of van zich laat horen.
Verder weet ik het ook niet zal eens een mailtje sturen om te vragen hoe het zit eigenlijk.

Dit staat ook op paypal.com
PayPal Buyer Protection is an extension of PayPal's Buyer Complaint Process. Under PayPal Buyer Protection, when you pay with PayPal to pay for a qualified listing on eBay.at, eBay.be, eBay.ca, eBay.ch, eBay.com, eBay.com.au, eBay.co.uk, eBay.de, eBay.es, eBay.fr, eBay.ie, eBay.it, or eBay.nl, you are eligible for up to €500.00 EUR of coverage at no additional cost.

PayPal Buyer Protection covers non-delivery of tangible items and tangible items received significantly not as described

De buyers protection is dus een aanvulling op de claim
It's a world full of heroic Cybertrons and evil Destrons!!

jetfire
Wheelie

Berichtdoor jetfire » 09 Sep 2005, 22:15

Dit is natuurlijk een mooie zekerheid voor de koper. Alleen geeft het wel problemen als je de verkoper bent. Ik heb al meerdere mensen gesproken en op ebay gezien die geen paypal accepteren van buitenlandse betalers tenzij er verzekerd wordt verzonden.

Dat is namelijk de enige mogelijkheid om als verkoper aan te toenen dat je het pakketje hebt verzonden. Hewt komt voor dat de koper (vooral uit azie blijkbaar) het pakketje wel ontvangt, maar opgeeft aan paypal van niet en dus zijn geld terug krijgt. Er zijn verkopers die op deze manier 100-en dollars zijn kwijtgeraakt!

Afbeelding

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 09 Sep 2005, 22:45

Dat vind ik dan hun eigen fout, moeten ze maar reageren!

Ik laat het ALTIJD verzekerd verzenden als ik iets koop, zodat ik altijd kan claimen, als dat nodig mocht zijn.

Skywarp
Afbeelding

jetfire
Wheelie

Berichtdoor jetfire » 10 Sep 2005, 09:24

Skywarp schreef:Dat vind ik dan hun eigen fout, moeten ze maar reageren!

Ik laat het ALTIJD verzekerd verzenden als ik iets koop, zodat ik altijd kan claimen, als dat nodig mocht zijn.

Skywarp

Tja, ik laat het meestal niet verzekeren, omdat je dan ook vaak douanekosten erbij krijgt; je bent namelijk verzekerd voor het bedrag op het pakket.

Ik geloof ook dat verzekeren alleen niet genoeg is; je moet EPS kiezen als verzendwijze, wat echt een stuk duurder is geloof ik dan normale airmail. Het is toch zonde dat mensen misbruik maken van de optie in paypal, waardoor andere kopers en verkopers ook in zekere zin gedupeerd zijn.

Afbeelding

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 10 Sep 2005, 10:26

jetfire schreef: Het is toch zonde dat mensen misbruik maken van de optie in paypal, waardoor andere kopers en verkopers ook in zekere zin gedupeerd zijn.

Hmm, ik vind dat je te snel de conclusie trekt dat mensen misbruik maken.
De verkoper krijgt ook de kans zijn verhaal te doen van Paypal!
Als hij dan geen verzendbewijs kan overhandigen, vind ik het terecht dat Paypal de koper terug betaald.

Ik heb het tot nu toe 2 keer meegemaakt dat ik een claim moest indienen, en bij allebij de keren hebben de verkopers geen enkele reactie gegeven....en dat gaat echt niet over 1 mailtje, en ook niet binnen een paar dagen....daar zijn maanden overheen gegaan.
Als je bewijs hebt dat je het verzonden hebt, neem ik aan dat je dat laat zien!

En wat duane kosten betreft: die heb je zelden, en zeker als het een groot bedrag is, laat ik iets echt niet onverzekerd verzenden.

Skywarp
Afbeelding

jetfire
Wheelie

Berichtdoor jetfire » 10 Sep 2005, 11:02

Ik heb zelf nooit een dergelijk geval maagemaakt (gelukkig). Ik weet allen wat een aantal verkopers hierover heeft gemaild naar me. Dit is de reden dat bijvoorbeeld Wheeljackslab en vintagekards geen paypal accepteren.

Zelf vraag ik ook regelmatig aan verkopers of ze het bedrag op het pakket willen verlagen en dus onverzekerd willen verzenden. Is nog nooit fout gegaan. Stel dat je item 60 euro waard is en je vraagt niet om het bedrag te verlagen dan ben je mogelijk 15 euro kwijt aan de douane. Ik heb de indruk dat er toch de laatste tijd scherp op wordt gelet bij de douane; heb al een paar keer kosten gehad, terwijl ik dat een jaar of 2 geleden nooit had.

Als de verkoper je dus op die manier tegemoet komt en vervolgens wordt "genaaid" omdat ie geen verzendbewijs kan overleggen dan kan ik me voorstellen dat ie geen paypal meer accepteert om problemen uit de weg te gaan.

Die gasten verkopen honderden items per week en als ze voor ieder item een hele discussie met de koper en met paypal moeten aangaan kan ik me voorstellen dat ze daarvoor geen tijd hebben.

Afbeelding

Willey
Minibot

Berichtdoor Willey » 18 Sep 2005, 19:45

Ik heb maar een mailtje gestuurd naar Paypal:

I have a question about confirming an adress. At the time my adress is confirmed but I still wonder how this was done. With my first CC I was
unable to confirm and since I recently started to use another card I
suddenly was confirmed. So I have no problems with this.

But I also hear from friends they are having trouble to get their adress
confirmed, although they use the same card they are still unconfirmed.

Could you give me some more information about this?

En dit was de reply

*knip*
I sincerely apologize for the inconvenience this may cause you, but
unfortunately, at this time, PayPal is not able to confirm an address in
the Netherlands.

PayPal uses an Automated Verification System to verify credit card billing
addresses that are entered on the system. If a credit card billing address
passes the Automated Verification System check, the credit card billing
address will be confirmed. Gift Addresses cannot be confirmed. Currently,
the system cannot verify most credit card billing addresses outside of the
United States.

These types of security measures are unfortunately necessary in an online
environment where it is difficult to check someone's identity. In the
physical world, sellers can check someone's credit card and driver's
license. In the online world, where simple and effective identification
tools do not yet exist, we have to take different precautions. We believe
that these safety precautions are in the interest of all our members.
*/knip*

verzameling in XLS

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 18 Sep 2005, 21:00

Mooi kut dus.... :evil:

Skywarp
Afbeelding

Terug naar “Het Clubhuis”