Cybertron Supreme 'King' Starscream

Plaats hier je Transformers reviews! En lees wat andere mensen van figuren vinden.
Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Cybertron Supreme 'King' Starscream

Berichtdoor Skywarp » 19 Okt 2005, 18:39

Supreme Starscream

Afbeelding
Afbeelding

Naam: Starscream
Groep: Decepticons
Serie: Cybertron
Class: Supreme

Technische Specificaties:

Kracht: 10
Intelligentie: 7.5
Snelheid: 10
Uithoudingsvermogen: 8
Rang: 9
Moed: 7.5
Vuurkracht: 10
Vaardigheid: 8

Achtergrond informatie:
Onovertroffen in ego of ambitie.
Starscream is de rechterhand van Megatron maar staat altijd klaar om de kans te nemen als die zich voordoet Megatron af te stoten als leider van de Decepticons.
Met zijn zwaard en Null-ray gun en andere wapens heeft hij voldoende vuurkracht om het de Autobots, en Megatron, behoorlijk moeilijk te maken.
Starscream is ook ongelooflijk snel.

Over the Toy:
Starscream komt met 2 Cyber Planet Keys, 1 raket, en natuurlijk zijn instructieboekje.
Ook zit er een folder bij, met daarop aan de ene kant andere Cybertron toys, en aan de andere kant een kaart van Speedia.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de grootste Starscream ooit: zo’n 35 cm! Dat is dus in de grootte van Armada/Energon Unicron.
Starscream is lekker posable in zijn benen en armen, en ziet er gewoon cool uit, zeker met de Decepticon Crown of Leadership (precies dezelfde als in Transformers: The Movie) op zijn hoofd!
Zijn looks van zowel zijn robot als altmode zijn geinspireerd door Don Figuroa’s Starscream uit de ‘War Within’ comicserie van Dreamwave.
(War Within verteld het verhaal van de G1 Transformers voordat ze op Aarde neerstorten, en dus een andere robot en altmode hebben dan toen ze op Aarde terecht kwamen)
Deze Starscream komt met wat ‘gimmicks’:
-Zijn wapens worden unlocked door de Cyber Planet keys.
-Electronische geluiden/lichten (d.m.v. 2 AAA batterijen. Niet meegeleverd.)

De lichten en geluiden worden geactiveerd door op de knop op zijn rechterschouder te drukken.
Niet vermeld in de gebruiksaanwijzing of de doos, maar als je zijn armen omhoog klikt en dan omlaag, krijg je ook geluiden te horen en lichten te zien.
Zijn echter van korte duur, dus moeilijk vast te leggen op foto.
Afbeelding

Moeilijkheidsgraad wordt aangegeven met een 4. Alleen het uit de doos halen is al een 4 waard, met al die draden.
Jammer dat zijn bovenbenen niet dezelfde kleur hebben als het figuur achter op de doos, dat staat toch wel wat cooler.

De Decepticon Crown of Leadership is gemakkelijk op en af te zetten, gewoon op zijn hoofd vastdrukken en klaar.
Afbeelding
Afbeelding

Battle-mode:
Afbeelding

Om Starscream klaar te maken voor het gevecht, draaien we zijn heupkanonnen naar voren.
Afbeelding

Dan gebruiken we de Cyber Planet Keys om zijn wapens te unlocken. De Cyber Planet Keys gaan in de uiteinden van zijn beide armen.
Afbeelding
Afbeelding

Starscream is ready to kick some ass! Door op een knopje op zijn gun te drukken, schiet er een raket weg.
Afbeelding

Je kunt de 2 Cyber Planet Keys op de rug van Starscream opslaan. Zeer handig!
Afbeelding

jet-mode:
We beginnen zijn transformatie met de ‘basis’ Starscream.
Afbeelding

De vleugels op zijn rug klap je omhoog en tegen elkaar.
Afbeelding

Zijn armen richt je naar voren, en dan klap je zijn onderarmen onder zijn bovenarmen.
Afbeelding

Dan klap je zijn achterkant omhoog:
Afbeelding

Klap zijn ‘armen’ schuin naar buiten (waarom zie je zodadelijk).
Afbeelding

Nu het gedeelte onderin zijn voet uitklappen, zijn hak inklappen, en dan zijn voet naar beneden klappen. x 2.
Afbeelding

Draai dan zijn onderbeen een kwartslag naar buiten, en klap dan zijn onderbeen met behulp van de gewrichten in zijn bovenbeen in elkaar maar LET OP, niet helemaal! Tot de hoogte op onderstaande foto.
Afbeelding

Voordat je de benen verder klapt tot onder de cockpit, moet je eerst even de neus van de jet uitklappen.
Afbeelding

Nu kun je de ‘benen’ verder inklappen, tot onder de cockpit. Dit is echter het moeilijkste stukje van de hele transformatie.
De vleugels/schouders zitten namelijk wat in de weg. Doordat je ze wat schuin hebt gezet gaat het wat makkelijker, maar het is toch nog wat wringen en wroeten. Klap als laatste de vleugels/schouders weer recht.
Afbeelding

Ook in jet-mode kun je de Cyber Planet Keys gebruiken om zijn wapens te unlocken, en ook zijn licht en geluid kun je gewoon activeren.
Zelfs de kroon kun je nog op zijn (gedeeltelijk) verborgen hoofd zetten
Afbeelding

Beoordeling:

Transformatie: 7 (Laatste stukje is even kloten, de rest is simpel, maar niet storend)
Gelijkenis tv karakter: 9 (Hij lijkt ERG goed)
Jet mode: 8 (Erg coole mode, lijkt ook erg goed)
Robot mode: 9 (Ziet er gewoon erg cool uit, lekker posable)
Plezier: 8 (Geen must zoals Armada Unicron dat misschien was, maar deze bot is zonder meer indrukwekkend)
Minpunten: Dat laatste stukje transformatie in jet mode is echt irritant. Je hebt het idee iets verkeerd te doen, maar dat doe je niet.
Dat hadden ze echt anders moeten doen. Alleen door dat stukje is het een 4 in moeilijkheidsgraad waard, de rest is best simpel.

Eindoordeel:
Ondanks de weinig kleine details (het is gewoon een grote uitvoering van Galaxy Force Starscream), ziet de bot er toch erg goed uit, en de donkere metallic rode kleur staat erg cool.
De geluiden en lichten zijn wel leuk, maar duren te kort om echt indruk te maken. Maar dat mag de pret van dit grote figuur zeker niet drukken, zijn andere modes zijn cool genoeg om hem aan te schaffen. Zijn robotmode is echt het coolst, vooral doordat je hem leuk kunt neerzetten, en de Decepticon Crown of Leadership is een leuk detail, en een coole knipoog naar de G1 movie.
De War Within ontwerpen zijn zeer cool, en ik hoop dan ook dat Hasbro/Takara nog meer uitbrengt die er zoveel op lijken.
Een nieuwe G1 serie over War Within zou helemaal cool zijn.
Eindcijfer is een dikke8.

Ik heb deze via Predaking van dit forum, en zoals altijd een leuke prijs: 65 euro.
Daarvoor ga ik em niet in het buitenland bestellen!!
Hij heeft er op het moment van svchrijven nog 1 over, dus weest snel!!!

Afbeelding
Afbeelding

sharky
Veteraan
Veteraan

Berichtdoor sharky » 19 Okt 2005, 18:52

:cool:

Mooie review weer!!

Hij is idd wel erg cool moet ik zeggen.
Ook leuk detail met de kroon.
It's a world full of heroic Cybertrons and evil Destrons!!

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 19 Okt 2005, 19:00

Argh!! Ik wil hem :( :P

*is nog steeds in onderhandeling met de ouders*
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Sludge
Ultimate Dinobot SLUDGE

Berichtdoor Sludge » 19 Okt 2005, 19:09

Echt weer een top review maar ik wist niet dat starscream al uit was????
"Sludge not see these Decepticons before."
"You no act like Dinobot, Grimlock. Me no like!"
"Sludge no like Predacons! Let's stomp!"
Afbeelding

NDD
Seeker

Berichtdoor NDD » 19 Okt 2005, 19:13

Hele leuke review, en meteen ook 1 van de meest positieve die ik gelezen heb over dit figuur :cool:

Ik ben nu echt wel aan het twijfelen of ik de voyager versie ervan wil of de supreme :P
Afbeelding

PSN Tag: NDD

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 19 Okt 2005, 19:17

NDD schreef:Ik ben nu echt wel aan het twijfelen of ik de voyager versie ervan wil of de supreme :P

Allebei :P

Search your feelings, you know you want both of them :P
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 19 Okt 2005, 19:32

hehe, Skywarp die van het G1 pad afstruind, en een verborgen bron van andere Transformers series tegenkomt :P . leuke review, erg informatief
Afbeelding

Galvatron
I am NOT nuts

Berichtdoor Galvatron » 19 Okt 2005, 20:49

:shock:
WOW ik vond deze screamer eerst 10 x niks maar na deze review ben ik er anders over gaan denken!!
klasse!!!!!

Scavenger
Autobot Car

Berichtdoor Scavenger » 20 Okt 2005, 08:30

Goede review maar SC is nog steeds lelijk. Als ik er eentje zou kopen, zou ik het gaan kitbashen en repainten. Ik zou het gezicht veranderen, een nek toevoegen, armen langer maken, handen vervangen met Gundam manipulators, de force chip en electronica systeem ombouwen voor meer arm articulatie en had ik het zwarte kleur vervangen met heel erg donker blauw.

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 20 Okt 2005, 12:50

NDD schreef:Hele leuke review, en meteen ook 1 van de meest positieve die ik gelezen heb over dit figuur :cool:

Ligt misschien ook aan het feit dat ik normaal alleen G1 koop...ik vind het echt een hele mooie bot.

Skywarp
Afbeelding

Pepie
Wheelie

Berichtdoor Pepie » 21 Okt 2005, 09:30

Kicke review.. en jazeker, die 65 euro is hij echt wel waard imho
Heb predaking gelijk een PM gestuurd :cool:
Afbeelding

LaserLock
Targetmaster

Berichtdoor LaserLock » 22 Okt 2005, 21:55

Starscream zier er echt super tof uit :thumbup:
Nu maar effe wachten tot ik mijn bestelling uit Amerika binnenkrijg.
Zit deze topper ook bij :lol:

Prijs voor Surpreme Starscream in Amerika is 54 Dollar. ;)
Afbeelding

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 23 Okt 2005, 09:50

Hele mooie review! Deze Starscream stond al op mijn verlanglijstje. Evenals de normale uitvoering, maar dan die van Takara.
Afbeelding

Swindle
Wheelie

Berichtdoor Swindle » 24 Dec 2005, 14:58

Eindelijk weer een bot buiten de G1 serie om die de moeite waard is om aan te schaffen. Vond tot nu toe veel van de starscreams uit de latere series echt verschrikkelijk, maar deze mag er zeker zijn.
Decepticons Rule...

silvio
Minibot

Supreme Starscream

Berichtdoor silvio » 26 Dec 2005, 16:57

Ziet er goed uit, die recolour van de Galaxy Force versie ga ik ook proberen te importeren. Alleen jammer dat ik dan 2 Vector Prime's heb.
Ach who cares.

Iemand nog Cybertron winkel tips? Hier in het noorden liggen alleen 3 landmines en 4 thundercrackers.

Terug naar “Transformers Reviews”