Leader Class Optimus Prime

Plaats hier je Transformers reviews! En lees wat andere mensen van figuren vinden.
Scavenger
Autobot Car

Leader Class Optimus Prime

Berichtdoor Scavenger » 30 Mei 2009, 21:14

Serie: Transformers Revenge Of The Fallen
Naam: Optimus Prime
Klasse: Leader Class
Prijs: €60
Gekocht in: Toychamp Hilversum

Truck mode
Afbeelding
De truck mode van ROTF Optimus Prime is anders en beter dan de vorige versie. De Truck mode toont nu meer gelijkenissen met de echte Peterbilt truck in tegenstelling tot de vorige versie waar veel robot onderdelen nog te zien waren. Onderdelen zoals de armen en geweer waren prominent aanwezig in de vorige versie wat echt afbreuk deed aan de echte truck.

AfbeeldingAfbeelding

Natuurlijk zijn er wel wat minpunten aan de nieuwe versie. Ik heb het gevoel dat er vanuit de zijkant gezien aan de onderkant meer robot onderdelen zichtbaar zijn dan de vorige versie en ook vind ik dat de afwerking minder goed is. Voorbeeld daarvan is dat de vorige versie doorzichtig blauwe koplampen heeft en dat de nieuwe versie geen gekleurde doorzichtige koplampen heeft. Ook vind ik zelf dat het gebruikte kleur blauw er goedkoper uitziet dan de vorige versie. Om een of ander reden staat ook het CE Keurmerk duidelijk gedrukt op een onderdeel en dat ziet er nog al raar uit. Ik kan wel betere plekken verzinnen om een CE keurmerk op te zetten.

Maar al met al is de truck mode beter dan de vorige versie.

Transformatie
Het transformeren naar robot mode gaat gepaard met weinig moeilijkheden, maar vanuit robot mode naar truck mode komen er wel wat problemen te voorschijn. Het grootste probleem vind ik echter wel het losmaken van de ruiten aan zijn borst. Ze zitten aangesloten met een klein stuk plastic dat stevig aan de lichaam van Optimus Prime vast zit. Het losmaken daarvan bracht veel angstzweet bij mij op want het voelt ongelooflijk breekbaar aan. De ruiten zijn gemaakt van een vrij onstevig aanvoelend plastic. Ik vind dat vrij jammer, gezien hoeveel Optimus Prime mij heeft gekost. Ik kan dan wel enigszins wat stevigheid verwachten.

Een ander probleem is dat het aansluiten van 2 roden stukken aan 2 blauwe pegs problematisch verloopt. Ik heb het niet vast kunnen krijgen.

Afbeelding

Verder is de transformatie interessant en redelijk moeilijk in positieve zin. Het was interessant om te zien hoe ze veel van de problemen omtrent het van truck mode naar een redelijk acurate robot te transformeren hebben opgelost.

Robot mode
Afbeelding
Dit is echt de main attraction. Het is echt ongelooflijk hoe Hasbro een redelijk movie accurate figure uit de grond heeft weten te stampen. Hij is niet geheel accuraat, maar fuck dat! De details zijn echt goed gedaan en het laat echt blijken dat Hasbro zijn best heeft gedaan om het zoveel mogelijk op de film versie te laten lijken. Ook zijn hoofd mag er wezen. In tegenstelling tot de vorige versie is de hoofd van de ROTF versie bijna een spitting image van de film versie. Hij is ook wat groter dan de vorige versie.

Afbeelding

Articulatie is ook goed voor een Transformer. Zijn benen en knieën zitten aan stevige ratcheting joints met een goede range. Zijn voeten zitten aan balljoints. Ik heb het gevoel dat de voeten minder poseerbaar zijn dan de vorige Prime. Zijn torso heeft helaas geen torso articulatie, maar ik denk ook niet dat het zo makkelijk was geweest om het erin te bouwen. De schouders kunnen naar voren en naar achteren bewegen! Zijn armen en ellebogen hebben hebben ratchetting joint. Zijn ellebogen hebben minder articulatie dan de vorige versie. Zijn handen kunnen in tegenstelling tot de vorige versie draaien, maar ze hebben geen vinger articulatie. Dat is een beetje jammer. Zijn hoofd kan niet geheel draaien door de gimmicks en hij kan naar boven en naar beneden kijken dankzij de neckjoint.

Er kon wel wat meer verf op zijn lichaam. Met een goede paintjob komen de details beter tot zijn recht.

Gimmicks en accessoires
Hij heeft 2 behoorlijk gedetailleerde en doorzichtige oranje zwaarden die activeerbaar zijn met een knop aan zijn armen. Het is zoals ze zeggen; 2 is altijd beter dan 1. Het is leuk om Optimus Prime met zijn 2 zwaarden te poseren. Met zijn articulatie kan Optimus als een moordlustige maniak posseren. Er is wel een minpunt aan zijn zwaard. De zwaard in opgeborgen stand zit de articulatie in de weg waardoor Optimus opeens een stuk minder kan poseren met zijn armen. Met een beter opslag systeem (Lees een schuif systeem) kwam dit probleem waarschijnlijk niet voor.

Er konden wel wat meer accessoires erbij zoals een fatsoenlijke geweer. De geweer van de vorige versie leek niet op de film versie en ze hadden het best kunnen maken voor deze versie.

Optimus Prime heeft ook een Mech Alive gimmick. Door zijn borst naar boven te schuiven hoort hij Optimus Prime te zeggen, ingesproken door Peter Cullen. In de Amerikaanse versie zegt Optimus: I am Optimus Prime. Dit is heel erg merkwaardig en ook jammer. Ik kan me niet voorstellen dat een beetje Engels al de spreekvaardigheid van een kind kan vernielen. Ook draaien er tandwielen en onderdelen achter de ruiten terwijl de borst naar boven geschoven wordt.

Beoordeling:
Deze Optimus Prime heeft wat minpunten, maar die wegen absoluut niet op tegen de baten. Dit is een prachtige figure met een awesome transformatie en het hoort thuis in elke Transformer verzameling.

Als cijfer zou ik deze Optimus Prime een 8,5 geven.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Scavenger op 01 Jun 2009, 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Wheelie
Powermaster

Re: ROTF Leader Class Optimus Prime

Berichtdoor Wheelie » 30 Mei 2009, 21:22

Goede review! :thumbup:
Lekker uitgebreid en duidelijk.
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

Michel_Beckers
Headmaster

Berichtdoor Michel_Beckers » 30 Mei 2009, 22:27

goede duidelijke review! mooie toy! :cool:
Afbeelding

ElekTriC
Powermaster

Berichtdoor ElekTriC » 30 Mei 2009, 22:37

heb dus helemaal geen problemen met het transformen van deze bot. ook de 2 rampjes in zijn borstkast zijn makkelijk te verwijderen.

de achterkant in robot mode waar je zijn achterlampen vast zet werkt ook gewoon goed bij mij.

en ik zie juist minder onderdelen in truck mode. dan bij de de eerste versie. maar dat ben ik :P

CE keurmerk heb ik nog nergens kunnen vinden.
Afbeelding

Scavenger
Autobot Car

Berichtdoor Scavenger » 30 Mei 2009, 22:55

Ik had het ook meer over de onderkant van de truck vanuit de zijkant gezien. Maar ja, dat is meer iets subjectiefs. Uiteindelijk draait het toch om de bot mode.

CE Keurmerk:
Afbeelding

Valt het meest op in Truckmode.

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 31 Mei 2009, 08:38

Zeer uitgebreide, goed geschreven review! Nice!! :cool:
Afbeelding

SideswipeG1
Targetmaster

Berichtdoor SideswipeG1 » 31 Mei 2009, 12:47

Mooi en duidelijke review
heb hem zelf ook al maar nog niet getransformeerd naar truckmode....
Afbeelding

Overlord
Powermaster

Berichtdoor Overlord » 31 Mei 2009, 13:25

Gave review zeg...lekker uitgebreid
Afbeelding

awesomemac
Targetmaster

Berichtdoor awesomemac » 31 Mei 2009, 14:41

Mooi review met duidelijke tekst en foto's!

Scavenger
Autobot Car

Berichtdoor Scavenger » 31 Mei 2009, 14:44

Naar Truck mode transformeren is wel leuk, maar ik hou hem toch liever in robot mode, daar is hij het coolst in. De oude Prime zit nu in truck mode.

Een rode deel van zijn rug gaat er nu wat beter in, maar de andere niet, ook na het wegsnijden van wat plastic zodat het beter tegen de cilinders aan komt. Blijkt dat het stukje dat moet aansluiten aan de blauwe peg langer is dan het hoort te zijn. :s Vast teveel plastic in de mal gegoten. Ach ja, dit is niet echt een probleem waar ik helemaal terug naar de winkel voor ga.

Ik ben nog wat vergeten te vertellen over zijn Mech Alive gimmick. Terwijl je zijn borst naar boven schuift om de Peter Cullen soundbyte te activeren, draaien er tandwielen en andere onderdelen achter zijn ruitjes. Het beweegt nauwelijks, maar het ziet er wel grappig uit.

LaserLock
Targetmaster

Berichtdoor LaserLock » 01 Jun 2009, 08:51

mooie review ga deze bot ook maar eens halen binnenkort ;)
Afbeelding

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 01 Jun 2009, 10:00

Scavenger schreef:
Ik ben nog wat vergeten te vertellen over zijn Mech Alive gimmick. Terwijl je zijn borst naar boven schuift om de Peter Cullen soundbyte te activeren, draaien er tandwielen en andere onderdelen achter zijn ruitjes. Het beweegt nauwelijks, maar het ziet er wel grappig uit.

Ik zou zeggen; edit het even in je review! Staat het er toch bij, en is het net zo makkelijk voor diegene die het nog niet gelezen hebben. ;)
Afbeelding

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 04 Jun 2009, 09:16

Waar zit dat CE stempeltje precies? Ik vind het wel beter om de boel in de mold te zetten dan die extreem irritante stikkers maar ze moeten hem wel netjes wegwerken. Animated Magnus heeft hem bijvoorbeeld binnen in zijn been zitten. Stukken beter dan de mega stikker die Animated Megatron nog op zijn vleugel kreeg :(

Jazz
Targetmaster

Berichtdoor Jazz » 05 Jun 2009, 22:57

Een hele duidelijke en mooie review!! Goed gedaan :thumbup:
Afbeelding
Signature created by Red Alert
"Do it with style, or don't bother doing it"
Druk op de Link voor mijn verzameling

LaserLock
Targetmaster