Transformers Identification and Price Guide by Mark Bellomo.

Plaats hier je Transformers reviews! En lees wat andere mensen van figuren vinden.
MegatR1n
Headmaster

Transformers Identification and Price Guide by Mark Bellomo.

Berichtdoor MegatR1n » 14 Okt 2007, 15:23

Titel: Transformers Identification and Price Guide.
Schrijver: Mark Bellomo.
Taal: Engels.
Pagina's: 254.
Foto's: 1200+ in kleur.
Cover: Soft.
ISBN: 978-0-89689-445-7.
Besteld bij: http://www.collectura.com
Prijs: 26,95 Euro exl. verzending.

Afbeelding

Omschrijving:
Wat gelijk opvalt, naast de dikte van het boek, is het "hologram" plaatje op de cover. Door de invalshoek te veranderen, zie je Optimus Prime veranderen van bot-mode naar zijn alt.mode. Natuurlijk gaat het bij een boek om de inhoud, maar dit geeft wel wat "extra's".

Het boek begint bij een kleine inleiding en een uitleg met hoe het boek het beste gebruikt kan worden, wat betreft de omschrijving van de Transformers.
Alles is onderverdeeld in de diverse jaargangen en series, wat ervoor zorgt dat alles goed en snel is op te zoeken. De volgorde van het boek, loopt op met de jaargangen en begint bij 1984. Mocht men niet weten in welk jaartal de Transformer is uitgegeven, dan staat achter in het boek een index op alfabetische volgorde, wat ideaal is voor de beginnende verzamelaar.

Pagina opbouw:
Naast de foto van de bot, in zowel alt. als bot mode, staan ook alle wapens en onderdelen op de foto. Dit kan natuurlijk heel handig zijn om dit als referentie/hulpmiddel te gebruiken voor eventuele identificatie.
De tekst van de Tech-spec's en de daarbij behorende cijfers, staan ook vermeld. Als extra toevoeging, staat er ook nog een kleine omschrijving bij van de auteur, wat soms zeer informatief kan zijn. Het betreft dan informatie over bijv. de zeldzaamheid, de diverse uitvoeringen en wordt er veel verwezen naar de "profile" boeken van Dreamwave.
Daarnaast bevat dit boek ook een Price Guide, maar dit is zeker niet meer up to date en derhalve niet echt bruikbaar.

Afbeelding

Dit boek heeft zeker grote overeenkomsten met de versie van Alvarez (Schiffer books). Echter, in het boek van Bellomo zijn de bots wel compleet en in een betere staat, dit in tegenstelling van Alvarez. Ik heb beide boeken in mijn bezit en mijn voorkeur gaat zeker uit naar het boek van Bellomo.

Er worden ook de zeldzamere bots omschreven, zoals Bumblejumper, maar over een (bijvoorbeeld) Puffer en een Red Tracks, daar staat weer niets over geschreven. Het is natuurlijk geen gemis, maar het zet net wel even de puntjes op de "I".

Nadeel:
- Sommige foto's zijn onscherp.
- Niet alles wordt omschreven (zie bovenstaande).
- Niet veel foto's van de dozen ( MI(S)B ).

Voordeel:
- Duidelijk geschreven, goede en makkelijke index.
- Veel foto's, ook van de wapens.
- Veel informatie.

Conclusie:
Een goed en informatief boek, dat elke G1 fan (beginnend of gevorderd) in zijn bezit moet hebben.
Laatst gewijzigd door MegatR1n op 15 Okt 2007, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 14 Okt 2007, 15:39

Een nette review Willi. Deze review is heel compact.
Het is wel handig om te weten dat wat erin staat niet compleet is. Staan hier voornamelijk alleen de G1 Transformers in die door Hasbro zijn uitgegeven? ;)

Red Tracks is door MB uitgegeven en dus mogelijk dat het daarom er niet in staat. ;)
Afbeelding

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 14 Okt 2007, 15:46

Sunstorm schreef:Een nette review Willi. Deze review is heel compact.
Het is wel handig om te weten dat wat erin staat niet compleet is. Staan hier voornamelijk alleen de G1 Transformers in die door Hasbro zijn uitgegeven? ;)

Red Tracks is door MB uitgegeven en dus mogelijk dat het daarom er niet in staat. ;)

Kan zijn, maar ik kon het nergens terug vinden. Persoonlijk denk ik, dat het dan wel vermeld zou zijn.
Afbeelding

joopsta
Autobot Car

Berichtdoor joopsta » 14 Okt 2007, 17:07

mooie review, ga m binnenkort ook maar eens bestellen. Neem aan maar bij Archonia? Ik wacht eigenlijk nog steeds op een boek met alleen maar MISB fotos. Dat zou voor mij echte het ultieme boek zijn.
Home is where my collection is

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 14 Okt 2007, 17:30

joopsta schreef:mooie review, ga m binnenkort ook maar eens bestellen. Neem aan maar bij Archonia? Ik wacht eigenlijk nog steeds op een boek met alleen maar MISB fotos. Dat zou voor mij echte het ultieme boek zijn.

Dat is er ook.. Alleen is het geen boek, maar meer een "folder" van 8 pagina's met daarop MISB en MOSC foto's van de eerste Transformers serie.
Afbeelding

Michel_Beckers
Headmaster

Berichtdoor Michel_Beckers » 15 Okt 2007, 06:14

nette review! is idd een leuk boek. zag em staan bij archonia.
weet nu beejte wat het boek inhoud. handig om te hebben! :)
Afbeelding

soundwavedestron
Autobot Car

Berichtdoor soundwavedestron » 15 Okt 2007, 13:49

Deze boek is zekers de moeite. Ik heb de mijne bij archonia besteld voor +/- 19 eur ex verzending.
Afbeelding
If at first you don't succeed, lower your standards

Willey
Minibot

Berichtdoor Willey » 15 Okt 2007, 13:59

had de mijne vorige week al van Amazon (en kennis in de US)
Vind het, na hem ontvangen te hebben, een mooi boek om te hebben. Zeker in vegelijking met die boeken van Alvarez is dit een leuke aanvulling ;)
The characters and events depicted in this reply are fictional. Any similarity to certain events or actual persons, living or dead are purely coincidental.

verzameling in XLS

Generation Tracks
Veteraan
Veteraan

Berichtdoor Generation Tracks » 15 Okt 2007, 14:22

Nette review Willi, ben echter benieuwd naar nog wat meer plaatjes
van de inhoud ("koop het boek dan zelf", hoor ik je nu denken) :lol:

Je had het over informatieve toevoegingen van de schrijver zelf bij
de bots. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Karakterprofielen? Andere
weetjes? Tot welk jaartal wordt G1 behandeld?

Over de 250 pagina's is wel veel trouwens! :cool:
Afbeelding
Afbeelding

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 15 Okt 2007, 14:28

Generation Tracks schreef:Nette review Willi, ben echter benieuwd naar nog wat meer plaatjes
van de inhoud ("koop het boek dan zelf", hoor ik je nu denken) :lol:

Je had het over informatieve toevoegingen van de schrijver zelf bij
de bots. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Karakterprofielen? Andere
weetjes? Tot welk jaartal wordt G1 behandeld?

Dat klopt inderdaad, dat dacht ik wel ja. Zeker voor deze prijs MAG je deze gewoon niet laten liggen, zeker als G1 fan.

Ik heb de vragen verwerkt, dus dat moet nu goedkomen :lol: .
Afbeelding

Menasor
Moderator
Moderator

Berichtdoor Menasor » 02 Nov 2007, 17:17

nice review, net even zitten lezen en ben onder de indruk ervan.
Denk dat ik wat leuks heb gevonden voor kerst.
Afbeelding

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 02 Nov 2007, 18:15

Menasor schreef:nice review, net even zitten lezen en ben onder de indruk ervan.
Denk dat ik wat leuks heb gevonden voor kerst.

Zeker doen!! Krijg je geen spijt van en vooral niet met de prijs van een paar tientjes.

Leuk item voor onder de kerstboom.
Afbeelding

bumblebeeG1
Headmaster

Berichtdoor bumblebeeG1 » 02 Nov 2007, 22:29

mooie review moet ook maar zo,n boek hebben

Remvste
Wheelie

Berichtdoor Remvste » 05 Nov 2007, 19:42

Nette review :cool:

Heb het zelf ook sinds twee weken en ik zou willen dat ik het eerder gekocht had. Echt perfect overzicht van alle G1 bots van 1984 t/m 1988, uitgebracht door Hasbro (inc. de Micromasters).
Ben al heel wat avonden zoet om het door te spitten en de prachtige pics van de bots met hun accesoires te bewonderen. De informatie varieert van weetjes over molds, de karakters van de bots of andere bijzonderheden.

Echt een superboek,ik zou het iedere G1 fan aanradenm zeker voor de huidige prijs bij Archonia (iets meer dan 19 euro).
SMILE, Miserable Earthling!!
Afbeelding

Terug naar “Transformers Reviews”