KO Reflector (Microx Tri-synthesis Camera Robo)

Plaats hier je Transformers reviews! En lees wat andere mensen van figuren vinden.
Skyfire
Too big to sneak

KO Reflector (Microx Tri-synthesis Camera Robo)

Berichtdoor Skyfire » 08 Mar 2007, 11:16

Knock-Off Reflector
Afbeelding

Namen: Spyglass, Viewfinder, Spectro (Reflector)
Alliantie: Decepticons
Functie: Reconnaisance
Quote: "See and you can know, know and you can destroy."
Gelijkenis met anime: 3/10
Gelijkenis met originele Microx/TF toys: 9/10
Gemiddelde prijs: 8 pond sterling (in drie kleuren mogelijk)

Tech Spec:
Kracht-7
Intelligentie-8
Snelheid-2
Uithoudingsvermogen-6
Rang-6
Moed-7
Vuurkracht-6
Vaardigheid-8

Deze recent uitgebrachte KO brengt diegenen die maar niet een complete originele reflector voor een haalbare prijs kunnen bemachtigen zeer veel plezier, daar hij voor een lage prijs wordt verhandeld op ebay en andere veilingsites.

Reflector was niet al te vaak te zien in de anime en verdween na een paar optredens alweer, wat behoorlijk jammer was daar een robot met drie lichamen toch wel behoorlijk origineel was.
Afbeelding
De voorkant van de doos is zoals je ziet vooral bedekt met het plastic waarin zich de drie 'cons zitten die reflector vormen, alsmede de wapens, raketjes en de flitser.
Afbeelding
De achterkant bevat de instructies alsmede het verhaal van Reflector in de microman serie in slecht vertaald engels en in het Japans(niet 100% zeker).

Afbeelding
De 'cons zelf zijn in ietwat andere kleuren dan de originelen(afhankelijk van welke set:rood-groen-felblauw), met zwarte wapens en een set-afhankelijk gekleurde flitser die ook raketjes kan afschieten.
Voor zulke oude 'cons zijn ze behoorlijk goed te poseren in zowel heldhaftige als kwaadaardige poses.
Helaas zijn ze soms in het bezit van een teveel/tekort aan plastic door het haastige productietempo waar in ze worden gemaakt.

Ter vergelijking heb ik takara reïssue Bumblebee er bij gezet, hij is niet veel kleiner dan Reflector's lichamen.

Afbeelding
In camera Modus ziet reflector er echt beeldschoon uit, echt iets wat je wel graag in je huis wil hebben zelfs voor de niet-verzamelaars onder ons.
In deze modus kan je overigens nog steeds raketjes afvuren met de flitser en kan je de knop op Spectro's hoofd indrukken om zgz een foto te maken.(niet echt natuurlijk)

Transformatie naar camera:
Spyglass- draai de armen omlaag en dan met de schouders naar de rugzijde, klap de benen in.
Viewfinder- draai de armen omlaag en duw ze tegen het lichaam,
klap de benen op de rug zodat de pennetjes in de daarvoor bestemde gaten gaan.
Spectro- Draai de armen omlaag en met de schouders naar de ribbenkast toe, klap de benen op de rug en draai hem om.
Reflector camera- Schuif de metalen pinnen van Viewfinder door de benen van de andere twee enduw de pennen op zijn benen in de daarvoor bestemde gaten.
Plaats daarna de flitser(met of zonder raket) op Spyglass zijn hoofd.

Een simpele transformatie, maar let wel op dat je niet te ruw bent met deze drie, hun plastic is niet al te sterk en vereist dus een zorgvuldige handelswijze.

Eindoordeel:
Persoonlijk vondt ik de reflector toys niet mooi genoeg, laat staan gelijkend genoeg om een vaak zo dure en incomplete originele te vinden en kopen, dus was dit een mooie kans om toch dit model in handen te hebben voor een eerlijke prijs.
Ondanks het feit dat de stickers bagger zijn (niet genoeg lijm er op/verkleuringen) en dat het plastic niet van de beste kwaliteit is maken de mooie camera modus en de lage prijs dit toch wel tot een zeer begeerbare knock-off.

Skyfire Score:6,3/10

Indien je deze set ook zoekt kijk dan op ebay bij JeanPaulValley's winkel voor een betrouwbaar adres.
Laatst gewijzigd door Skyfire op 15 Mar 2007, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gemaakt door Sunstreaker.

Hound
Minibot

Berichtdoor Hound » 08 Mar 2007, 12:02

leuk review, helaas kan ik de fotos niet waar ik toch wel erg nieuwsgierig naar ben

EDIT: nu zie ik ze wel
Laatst gewijzigd door Hound op 08 Mar 2007, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

sharky
Veteraan
Veteraan

Berichtdoor sharky » 08 Mar 2007, 12:42

Leuke review maar doe aub wat aan die foto's.

De laatste is zo wazig dat je bijna niks ziet.
It's a world full of heroic Cybertrons and evil Destrons!!

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 08 Mar 2007, 14:28

Een duidelijke review en handig ook, omdat er van Reflector verschillende KO's zijn. De kleuren zijn duidelijk anders dan het origineel. Maar goed ook, want dan worden ze niet verwisseld met de vintage. Het is dus gemaakt van niet zo stevig plastic. Maar het origineel was ook niet super stevig. Dus zo slecht is deze KO niet en de prijs is ook erg gunstig. :o

Als je foto's neemt, zorg er voor dat je goed stil staat (zeker een paar seconden). Gebruik desnoods een krukje of stoel als steun voor de polsen/armen/ellebogen. Dan krijg je niet zo van die wazige foto's. Want die laatste foto is een beetje teveel van het goede. :lol:
Afbeelding

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 08 Mar 2007, 14:53

Reflector KO's zijn niet nieuw. In de jaren 80 is er van de Diacline Microx voorloper ook al een goed gelijkende KO gemaakt, maar dan met alles in de juiste kleuren.
Afbeelding

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 08 Mar 2007, 16:52

Nette review en lekker duidelijk geschreven. Voor die paar Ponden kun je bijna geen miskoop verwachten natuurlijk, dus een goed alternatief voor wie een originele te duur vind.

Als men eens gaat verdiepen in deze Transformer, dan zul je zien dat er veel verschillende soorten zijn uitgegeven..

Nogmaals, top !
Afbeelding

Skyfire
Too big to sneak

Berichtdoor Skyfire » 09 Mar 2007, 15:29

Het spijt me dat de foto's wat wazig zijn, maar ik zal binnenkort wel een paar wat betere te nemen , al ben ik bang dat ik nooit als fotograaf aan de slag zal kunnen, zeker niet met mijn camera. (zgn een cheap-ass camera)
Idd zijn er wel veel KO's uitgebracht, maar deze zijn de meest recente.
Afbeelding

Vector Sigma
Personalities Creator

Berichtdoor Vector Sigma » 10 Mar 2007, 00:32

Skyfire schreef:Het spijt me dat de foto's wat wazig zijn

:) komt omdat het een KO Reflector is :P

de net niet kwaliteit......

vind het wel een toffe review.....maar je heb het alleen over plastic dat niet oke is...zit er geen metaal in verwerkt dan ???
Afbeelding

Skyfire
Too big to sneak

Berichtdoor Skyfire » 11 Mar 2007, 14:41

Vector Sigma schreef:
Skyfire schreef:Het spijt me dat de foto's wat wazig zijn

:) komt omdat het een KO Reflector is :P

de net niet kwaliteit......

vind het wel een toffe review.....maar je heb het alleen over plastic dat niet oke is...zit er geen metaal in verwerkt dan ???

Erh, het is gewoon niet al te stevig ben ik bang, zet je er te veel druk op dan is het snel gebroken.
De schouderpinnen van Viewfinder zijn wel van (goedkoop) metaal.

De nieuwe foto's laten nog even op zich wachten, daar ik dit weekeinde zeer einig tijd er voor heb.
Afbeelding

Vector Sigma
Personalities Creator

Berichtdoor Vector Sigma » 12 Mar 2007, 00:56

dus de borstkas is van plastic ???

alleen de pinne zijn van metaal...

echt jammer dat ie dan zo fragiel is....
Afbeelding

Skyfire
Too big to sneak

Berichtdoor Skyfire » 15 Mar 2007, 13:44

Eindelijk is de foto van de camera modus verbeterd, mijn excuses voor het feit dat dit niet al te snel is gebeurd, maar het was een erg drukke week tot dusver.
Afbeelding

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 15 Mar 2007, 14:22

Skyfire schreef:Eindelijk is de foto van de camera modus verbeterd, mijn excuses voor het feit dat dit niet al te snel is gebeurd, maar het was een erg drukke week tot dusver.
Maakt niet uit. :o

De foto van de cameramode is nu wel scherper, mooi. ;)
Afbeelding

Skyfire
Too big to sneak

Berichtdoor Skyfire » 15 Mar 2007, 14:37

Toch is het leuker om te zien in het echt dan op de foto, ik ben echt zeer tevreden met deze uitgave.

@Vector Sigma:
Hun fragiele onderdelen zijn voornamelijk de armen en benen, de borstkassen kunnen wel wat hebben. :P
Afbeelding

Don Energon
Minibot

Berichtdoor Don Energon » 20 Mar 2007, 20:17

nou ik kreeg em dan ook eindelijk binnen na een maand of 2
en ik schrok eigenlijk van de bagger kwaliteit , het is heel lang geleden (20 jaar? :P) dat ik een orgineel in handen heb gehad , maar geloof nooit dattie zo aanvoelt als deze lol .. de middelste (naam ff kwijt) viel al uitelkaar toen ik hem uit de verpakking haalde.. ofterwijl dit is meer een item die je kan winnen met touwtje trekken op de kermis
maarja het blijft een reflector en die hoort erbij .. dus heb ik met een extra stuk plastic ,beetje verf en wat stickers this piece of crap maar een beetje opgeknapt zodat die toch enigzins het aanzien waard is .. wat ik dus niet zo gauw met een orgineel zou doen ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zal binnekort wel wat overdag foto's maken , want de foto's zijn ook gemaakt met een 1000 in 1 microman chinees toestel :twisted:
geewunn!!
Afbeelding

Generationone4ever
Natuurzuiver bier

Berichtdoor Generationone4ever » 20 Mar 2007, 20:25

1 woord:

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF :shock:
Afbeelding

Terug naar “Transformers Reviews”