WST G1/etc Gestalt Knock-offs *opgelet:veel foto's*

Plaats hier je Transformers reviews! En lees wat andere mensen van figuren vinden.
Skyfire
Too big to sneak

WST G1/etc Gestalt Knock-offs *opgelet:veel foto's*

Berichtdoor Skyfire » 27 Sep 2006, 09:21

Het is alweer een aardig lange tijd sinds mijn laatste review, maar vooruit.
Deze keer in de spotlights: de WST KO Gestalts
Er zijn in totaal 6 sets:
-Ruination(RID)
-Abominus(G1, gedeeltelijk)
-Menasor (G1, gedeeltelijk)
-Superion(G1)
-Defensor(G1)
-Devastator(G1)
Hopelijk geeft mijn review een beter beeld van ze.
Hier is mijn assistent Ultra Magnus om een praatje te maken.
Afbeelding
UM:Welkom, vandaag gaan we een vergelijkende review houden over de WST KO Gestalts, om een idee te geven van hoe groot ze zijn is hier mijn hulpje Thrust uit de WST serie.
Afbeelding
Thrust:Uhhmmm, wat krijg ik hiervoor betaald?
Afbeelding
UM:Als je niet doet wat je gevraagd word krijg je een kogel van mijn browning sniper gun, ok?
Thrust:Help!

UM:Verder met de review, hieronder zien jullie drie van de zes gestalts, Ruination zou er bij staan maar zat idt in de verf.
Afbeelding
Zoals al te zien is volgen deze miniatuur uitgaven redelijk hun officiële tegenhangers uit de G1 lijn, maar er zijn ook verschillen:
Defensor is Rood van kleur en zijn armen/benen zijn nauwelijks van plaats te verwisselen, Abominus en Menasor(niet afgebeeld om volgende reden) hebben tot mijn grote ongenoegen niet al hun teamleden maar in plaats daarvan enkele leden van de Technobots wat desets niet echt ten goede komt. Devastator, Ruination en Superion zijn gelukkig wel helemaal trouw aan hun officiele tegenhangers.
Alle sets missen de grote metalen onderdelen daarvan echter, maar hebben wel metalenschroeven/etc. .

Aerial Bots Close-up:
Afbeelding
Zoals je ziet zijn alle leden van dit team aanwezig, met stickers (helaas niet al te goede kwaliteits stickers zodat armen nogaleens plakken aan het lichaam) en de accesoires voor Superion. Silverbolt's schouder heeft wel de neiging mee te draaien als je de elleboog beweegt.
Thrust: zelfs ik ben groter dan de meesten hiervan.

Protecto Bots Close-up:
Afbeelding
Ook hier zijn alle leden aanwezig, maar miniem weinig accesoires, het borstschild is een stuk en er is maar een blaster voor Defensor.
Daarnaast hebben de handen van Hotspot geen gaten ervoor, kan Groove zijn voorwiel niet draaien tijdens transformatie en heeft blades 4 rotorbladen ipv 2.
Thrust:Deze set lijkt verdacht veel op de Ruination set in sommige aspecten.

Constructi Cons Close-up:
Afbeelding
Deze set is van allen het meest accuraat, en zover als dat ik kan zien zitten alle individuwele wapens/accesoires er bij.
De enige minpunten(in het eerste geval net als met de originele) zijn de stroeve beenophang tussen longhaul en het feit dat Scrapper's dak er makkelijk afvliegt.
Dat laatste is te verhelpen met wat lijm.

Thrust:Even nog een vergelijking met de Universe Constructicons, ok?

Vooruit dan maar.
Hier zijn de individuele constructicons met hun universe tegenhangers (sixbuilder repaint)

Afbeelding
Scavenger
Afbeelding
Bonecrusher
Afbeelding
Hook
Afbeelding
Longhaul
Afbeelding
Mixmaster
Afbeelding
Scrapper

Eindoordeel:
Ondanks het feit dat deze sets allemaal wel een paar kleine schoonheidsfoutjes bevatten zijn ze voor zowel de hardcore verzamelaar als de verzamelaar met kleine beurs/plaatsingsruimte een welkome additie voor de collectie.
Let wel op dat ze bijzonder fragiel zijn en dat je onder geen enkele omstandigheden te veel druk mag uitoefenen op ze aangezien je dan een kapot setje kan weggooien.
De import kosten zijn laag voor producten uit china/hongkong, maar alle 6 sets tegelijk bestellen kan wel wat kosten.

Ik moet ook vermelden dat er ook grotere versies te koop zijn die iets duurder edoch niet van hogere kwaliteit zijn.

Skyfire Score: 8/10

UM&Thrust:Bedankt voor het lezen van de review.
Afbeelding
Gemaakt door Sunstreaker.

Generationone4ever
Natuurzuiver bier

Berichtdoor Generationone4ever » 28 Sep 2006, 21:09

Dikke :) ! Deze review verdient een award! Leuke toys trouwens ook!
Afbeelding

NDD
Seeker

Berichtdoor NDD » 04 Okt 2006, 22:02

Deze review is wel heel erg origineel gebracht :)

Heel leuk om te lezen.

Die kleine combiners lijken mij wel echte hebbedingetjes... leuk dat je de vergelijking met de micromaster combiners maakt... zo is het ook stukken duidelijker en heb je meteen een idee van de "grootte" van deze kleine replica's.
Afbeelding

PSN Tag: NDD

SoundwaveG1
Communication Master

Berichtdoor SoundwaveG1 » 05 Okt 2006, 05:10

Zeer leuke review. Zelf zou ik ze niet snel kopen maar de review vind ik erg origineel gedaan. :)
Afbeelding

Rumble, Frenzy, Ravage, Ratbat EJECT! Operation Interferrence!

Skyfire
Too big to sneak

Berichtdoor Skyfire » 05 Okt 2006, 13:05

Bedankt iedereen, het leek me leuk eens wat af te wijken van de norm met deze review.

Deze sets zijn misschien niet voor een ieder, maar ik kan jullie wel zeggen dat ik er veel plezier van heb desalniettemin. :)
Afbeelding

Gemaakt door Sunstreaker.

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 18 Okt 2006, 12:43

Ik zit wel eens te kijken naar die KO's uit Hong Kong. Die Protectobots en Combaticons lijken me wel leuk om te hebben. Die terrorcons en technobots mix lijkt me weer helemaal niks.
That's mr. Megatron to you

Ace
Superion

Berichtdoor Ace » 23 Dec 2006, 12:52

[img]http://img.photobucket.com/albums/v60/Caliburn/TF/wst_gestalts/Sep1874.jpg[/img

Ha Superion,

Ook één van mijn favorieten. Zei het dat ik 'm nog niet in mijn collectie heb.
Grootste nadeel van die combiners blijft nog altijd, dat ze een stuk kleiner zijn in vergelijking met de rest van de G1-serie. Bij de Predacons is het ze immers ook gelukt om een goed uitziende Predaking te vormen, met 5 robots van identiek formaat. Dan moet het voor de andere Combiners ook geen probleem zijn, lijkt mij.

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 23 Dec 2006, 13:35

Ace schreef:[img]http://img.photobucket.com/albums/v60/Caliburn/TF/wst_gestalts/Sep1874.jpg[/img

Ha Superion,

Ook één van mijn favorieten. Zei het dat ik 'm nog niet in mijn collectie heb.
Grootste nadeel van die combiners blijft nog altijd, dat ze een stuk kleiner zijn in vergelijking met de rest van de G1-serie. Bij de Predacons is het ze immers ook gelukt om een goed uitziende Predaking te vormen, met 5 robots van identiek formaat. Dan moet het voor de andere Combiners ook geen probleem zijn, lijkt mij.
De Predacons verschenen pas nadat Superion, Menasor, Bruticus, Defensor waren uitgebracht. En de Predacons waren speciaal door een iemand bedacht die zich naderhand ook bezighield met de Power Rangers. Dat de Constructicins niet groot zijn komt omdat deze als toy uit de Diaclone lijn (pre-Transformers net zoals Microman) komen. Ze hebben dus de toys gelijk gebruikt voor de Transformers lijn en niet aangepast (behalve de stickers en kleuren).

BTW: Dit is niet een review van G1 Superion, maar van een World Smallest Knock Off Superion. :lol:
Afbeelding

Ace
Superion

Berichtdoor Ace » 23 Dec 2006, 15:18

Joh, ze lijken ook allemaal zo op elkaar :P
Maar goed, des te meer reden om de rest alsnog op ware grootte uit te brengen.

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 23 Dec 2006, 16:09

Ace schreef:Joh, ze lijken ook allemaal zo op elkaar :P
Maar goed, des te meer reden om de rest alsnog op ware grootte uit te brengen.
Maakt niet uit. ;)
Dat is tevens ook een compliment voor fabrikant van deze knock off Superion. :lol:
Afbeelding

Terug naar “Transformers Reviews”