Ben er helemaal klaar mee :)

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Hans
Seeker

Re: Ben er helemaal klaar mee :)

Berichtdoor Hans » 25 Jun 2011, 11:43

Tsja, ik ben voornamelijk heel erg benieuwd naar de tekeningen van Livio. Die zien er wel heel mooi uit in de previews die we tot nu toe gezien hebben :)
Guido en Casey zijn mijn persoonlijke favorieten, gewoon omdat ze lekker oldschool tekenen, in de stijl van de Sunbow cartoon :)
Mijn meest favoriete comic als het op tekeningen aankomt is echter Spotlight Sideswipe. Volledig digitaal geschilderd door EJ Su. Dat was echt prachtig.

Alex vind ik meestal wat chaotisch, en meer "Gundam" dan "Transformers". Ben wel benieuwd naar de verhalen, en vraag me af of Costa nog terugkeert na # 125. Hij gaat nu ook series schrijven voor DC, dus ik weet niet of dat zijn Transformers werk in de weg zit (dat hij minder tijd zal hebben is in ieder geval niet best). Ik hoop wel dat er wat gebeurt. Bijvoorbeeld Simon Furman en James Roberts als schrijversteam ofzo :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 27 Jun 2011, 09:36

James zal in ieder geval aanblijven als schrijver. Wellicht in combinatie met John Barber, afgaande op #125...

Ik denk ook dat ze het twee-comics-per-maand systeem zullen aanhouden, hetzij voor de ongoing, hetzij met een tweede ongoing (geschreven door James Roberts) naast de eerste. En dan is er ook nog de miniserie Legacy of Rust (met o.a. Punch/Counterpunch & Jimmy Pink), die al helemaal af schijnt te zijn, maar nog niet is uitgekomen...
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 27 Jun 2011, 12:06

Als die tweede ongoing nou eens het vervolg van de Marvel continuity met Simon Furman zou worden (# 81)... dan zouden veel mensen erg blij zijn denk ik ;)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 27 Jun 2011, 17:56

Ik denk dat die los zal staan van dat hele schema. Maar ik heb ook helemaal geen bezwaar tegen drie G1-gerelateerde comics per maand, hoor! :cool:
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 27 Jun 2011, 20:50

Ikke ook niet :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 28 Jun 2011, 08:38

Lo and behold!

You mentioned “Transformers” briefly, and there was an announcement that those series will be released digitally, and of course you’re going biweekly through the end of the year. Is all set to coincide with the new movie?

No, we did a couple prequels that lead into the movie, but this is all just our ongoing “Transformers” universe stuff. This was all put into place by [former editor] Andy Schmidt, before he left a few weeks ago. But it’s basically building to big event called “Chaos,” which is the biweekly thing we’re doing through the end of the year, and then out of that is a relaunch of two new “Transformers” titles, and there’s very important reasons in the Transformers universe why these titles are becoming two, how they’re splitting and what’s going to happen from there. It’s a big that’s sort of rocking the whole Transformers status quo and shaking things up to a big degree. You know, I pay a lot of attention to the Transformers message boards, you see all levels of support and grousing. I think a lot of people who have been grousing about feeling things are going too slow, or not happy with the way things are going this way or that, they’re all going to be very happy with where things are heading, because it’s very much in line with what people are saying that they want but also in a way that they’re not going to see coming. It’s a really nice place where Andy left “Transformers,” I think it’s a really solid direction, and some new creators are coming in that are really going to give it some life that I’ve been wanting to see in there.
Afbeelding

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 13 Jul 2011, 11:35

John Barber wordt de nieuwe editor bij IDW. Erg goed nieuws, die man is echt een held voor wat hij met de Movie comics heeft gedaan (Sector 7 en Foundation zijn echt aanraders). Hij is echt een continuïteit-man.

Ik vond #19 en #20 leuk (waarschijnlijk omdat ze niet op Aarde af speelden). #21 was ook goed afgezien van de over de top bijbelse captions. De preview voor #22 ziet zeer veelbelovend uit. Zoveel tekst en verhaal in 7 pagina's hebben we al maanden niet meer gezien :P Kijk erg uit naar de andere nummers van James Roberts.

Eindelijk weer een beetje een positief gevoel over IDW.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 13 Jul 2011, 12:07

Dit is wat ik erover heb gezegd op het IDW forum:

Um.... wow. Those 7 pages were a LOT more interesting than anything I've read in the past 21 issues! I can instantly tell there's a new writer. No more fluffy dialogue, and we actually see some character depth and history. Loved the references to past comics (Variable Voltage Harness, Maccadam's, Impactor, Xaaron- what happened to his "teeth" though?) and Megatron's original bio (using the power of a black hole to power his fusion cannon). Finally a writer that knows his lore.

Nice how Optimus remarks that Megatron sounded "hollow" previously. That's how I felt about all the characters under Costa.
And who needs dozens of cliche military humans without any depth in a TF comic when the TF's themselves are written like THIS?
I really hope James Roberts stays on the book.

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 13 Jul 2011, 21:19

Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 13 Jul 2011, 21:25

Tsja, erg jammer dat ze zo'n 17 nummers (en dus evenveel maanden) verknalt hebben terwijl ze James Roberts dus al die tijd de comic hadden kunnen laten schrijven....

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 14 Jul 2011, 09:22

Nick Roche heeft al zowat z'n hele carriere IDW zitten pushen om James aan te nemen... we hadden 'm al voor AHM kunnen hebben! :haha:

Maar zijn eerste comic werk was Last Stand of the Wreckers... toen was de ongoing al aan de gang.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 14 Jul 2011, 09:46

Yes I know, dat is zo'n beetje de enige goede beslissing die Andy Schmidt als editor heeft genomen, het uitbrengen van LSotW. En James dan nu weer een kans gunnen.

Voor de rest heeft Andy zo'n beetje alles fout gedaan als editor. Mike Costa inhuren, bijvoorbeeld. Een grote blunder, want de kwaliteit van de ongoing was zeker de eerste 13 nummers om te huilen zo slecht. En Mike mocht zowel de ongoing als een Ironhide mini schrijven, terwijl Andy Simon Furman volledig links heeft laten liggen, onder zijn "leiding" heeft Simon niet één TF comic geschreven (nou ja, op dat suffe AHM Coda verhaal na, maar daar viel voor Simon ook geen eer aan te behalen).

Dan: eerst besluiten dat iedere tekenaar in zijn eigen stijl mag tekenen, en later besluiten dat iedereen moet tekenen in de stijl van Don, die nota bene juist de meeste kritiek kreeg omdat niemand die halve movie stijl in G1 zag zitten... iedereen vond vooral Don's hoofden zo lelijk en emotieloos. Ja, moet je juist gaan beslissen dat dát je nieuwe stijl wordt! Guido moest in die paar nummers die hij tekende zijn G1 Optimus-hoofd dus vervangen door het "Don hoofd" terwijl hij de hele comic al getekend had. Ten eerste werd het ontwerp daardoor juist veel minder mooi, ten tweede kwam hij hierdoor achter op schema wat ten koste ging aan detail in de latere nummers.

De inkleuring was ook erg slecht, het is me nog steeds een raadsel waarom hij niet gewoon Josh Burcham inhuurde voor de ongoing, een geweldige colorist die praktisch moest smeken om werk, terwijl de kleuren van J. Brown slecht, vlak en ongeïnspireerd waren. Pas na veel gezeur kregen we dan eindelijk Joana Lafuente. En het verschil was duidelijk te merken!
Bovendien ging de continuiteit ook volledig naar de knoppen dankzij Andy, en uit dat ene Transformer Continuum boek (subitel was nota bene "The Definitive Chronology"....) bleek wel dat hij er zelf ook niets van snapte. Net zoals het feit dat Scourge (waar kwam die vandaan? Dead Universe? Sinds wanneer??) en Cyclonus opeens op Gorlam Prime zaten in dat (slechte) AHM Coda verhaal van hem.

En hoe heeft hij ooit die Bumblebee miniserie goed kunnen keuren? Vind je het gek dat die niet goed verkocht?

Ik kan zo nog wel uren doorgaan, maar ik ben kortom dus blij dat hij vertrokken is :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 15 Jul 2011, 09:19

Ik vermoed eigenlijk dat Andy er de hele tijd met een dubbele pet op heeft gezeten; hij runt ook de Comics Experience workshop en ik heb ergens het idee dat hij mensen heeft geïntroduceerd die daar wegkwamen, in plaats van talentvolle mensen uit de Transformersfandom zelf in te zetten. Ik snap de keuze van Farinas op Heart of Darkness ook niet - zelden is een tekenaar van Transformers zo negatief bejegend. Hij is geen slechte tekenaar, maar iedere persoon met een half oog in z'n hoofd kan zien dat hij absoluut niet geschikt was om Transformers te tekenen. Dus ja, ik kan er niet echt bij wat er omgaat in Andy's hoofd. De ongoing is nu welliswaar opeens echt goed geworden (en ik denk dat het aannemen van James Roberts als creative consultant daar het een en ander mee te maken heeft), maar of dat het waard is dat we de afgelopen anderhalf jaar of zo met mindere kwaliteit hebben gezeten... Overigens ben ik ook niet bepaald onverdeeld gelukkig met het feit dat de schrijver blijkbaar plotlijnen van andere science fiction verhalen heeft zitten kopiëren, maar da's weer een heel ander verhaal...

Afijn, we krijgen nu John Barber als editor. Wat waarschijnlijk betekent dat continuity errors voorgoed verleden tijd zullen zijn. :haha:
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 15 Jul 2011, 09:25

Tsja... het eerste dat ik net las op internet is dat John Barber samen met Mike Costa naar San Diego Comicon gaat afreizen. Ik vermoed dan alweer meteen het ergste, dan gaan ze samen praten en vervolgens blijft Mike Costa de eerstkomende 5 jaar de hoofdschrijver van Transformers. Daar zit ik persoonlijk dus helemaal niet op te wachten.... :(

Ga jij trouwens ook naar Duitsland de 24e om Simon Furman te ontmoeten? Ik heb er wel zin an ;)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 15 Jul 2011, 12:08

Ach, de huidige deeltjes van de ongoing zijn best te pruimen. Als ze die kwaliteit kunnen aanhouden klaag ik niet.

Ik ga niet naar Duitsland maar de tiende van augustus reis ik wel af richting Birmingham, dus ik krijg mijn portie Furman wel.
Afbeelding

Terug naar “Transformers Comics”