Ben er helemaal klaar mee :)

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Sprite
Minibot

Re: Ben er helemaal klaar mee :)

Berichtdoor Sprite » 31 Dec 2010, 11:12

Ik heb alle Titan collecties gekocht toen ze uitkwamen, zo ongeveer net vóór of gedurende de start van Dreamwave meen ik mij zo te herinneren. Zit er nu over te denken om 't spul in hardcover op te snorren, dat is toch wat meer duurzaam (en staat ook mooier in je kast en zo). Jammer alleen dat ze geen hardcover versies hebben van TF UK... en sommige UK verhalen zijn helemaal nooit opnieuw uitgegeven. The Enemy Within wordt nu voor het eerst herdrukt, in die Best of Starscream collectie van IDW.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 31 Dec 2010, 11:31

Heh, dat wist ik niet eens. Toch maar eens naar kijken dan. Ben niet zo weg van de IDW collecties, omdat het meer een soort kleurenkopieën zijn van de comics in plaats van een herdruk, ofzo. Vind het er niet echt mooi uitzien. De Dreamwave Armada heruitgaves zijn bijvoorbeeld ronduit wazig.

Maar inderdaad, de UK collectie is nog niet helemaal compleet. Ik heb me altijd afgevraagd waarom ze niet gewoon echt álles hebben herdrukt...

Anyway, de Hardcovers zijn wel mooi hoor. Heb zelf de hardcover van Dark Star (het Underbase of Databasis verhaal) thuis staan. Mocht je besluiten om de hardcovers te gaan zoeken en die ene kan je niet vinden, laat het me dan ff weten.

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 31 Dec 2010, 15:02

Uk is ook flink uitzoeken omdat het gros natuurlijk gewoon US materiaal is.
De echt grote storylines van UK heb ik gelukkig origineel liggen.

(US heb ik dan weer alleen digitaal.... )

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 31 Dec 2010, 15:04

Ik zoek nog steeds een paar UK comics, een stuk of 10. Dan moet die collectie ook compleet zijn. Maar dat spul (vooral de vroege nummers) is verrekte moeilijk te vinden...

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 31 Dec 2010, 18:31

Beste mensen, verzoek dit allemaal onder ons (de Nederlanders) te houden. Ik heb een e-mail wisseling gedaan met de editor-in-chief van IDW, Chris Ryall.

Laten we zeggen dat ze "aware of the problem" zijn....

Niet doorlinken of posten AUB. Het is niet heel erg vertrouwelijk ofzo, maar wil het ook weer niet aan de grote klok hangen omdat het toch een privé e-mailwisseling was.
In omgekeerde volgorde:

---------------------------------------------------------------------------------------------

I think Simon's been busy in animation this year. I try my best to let the editors run their own books but I do make recommendations to help fix things, too.

Chris Ryall
Chief Creative Officer / Editor-in-Chief
IDW Publishing
5080 Santa Fe St.
San Diego, CA 92109
(858) 270-1315, x105
ryall@idwpublishing.com
www.idwpublishing.com
http://ryalltime.wordpress.com/

On Dec 31, 2010, at 9:21 AM, Hans wrote:

Thanks Chris. I'll stick around to see what you guys have planned, it sounds cool :)
I hope Simon Furman will be involved in some capacity in your plans as well, because in my experience he's still the guy that writes Transformers the best :)

Happy new year to you all!

Hans

From: ryall@idwpublishing.com
Subject: Re: Question
Date: Fri, 31 Dec 2010 09:01:15 -0800

Thanks for this, and the post, Hans. Believe me, it's something we've been talking about for a while now, and have been working on. Abnett and Lanning are part of the plan to make everyone happy again, and other things are in the works, too. I think everyone will like "Chaos," our big Transformers event in 2011. So hopefully you stick around, I think where we're headed will satisfy all the complaints.

Chris Ryall
Chief Creative Officer / Editor-in-Chief
IDW Publishing
5080 Santa Fe St.
San Diego, CA 92109
(858) 270-1315, x105
ryall@idwpublishing.com
www.idwpublishing.com
http://ryalltime.wordpress.com/

On Dec 31, 2010, at 4:09 AM, Hans wrote:

Hi Chris,

My name is Hans, and I've posted on your blog a couple of times. I've been folloing the IDW Transformers comics since the beginning, and some Star Trek and Dr. Who as well. I saw your recent post about Infestation, and I think it looks great. I'll be picking it up (it's already on my pull list), and I'm glad Abnett and Lanning are on board. These guys have been rocking everyone's socks off with their cosmic saga over at Marvel.
I also saw you mentioning this e-mail address in a reply at your blog, hence this e-mail. I started a threat on the IDW message boards, that I'm not sure I would have placed there out in the open if I had known this private e-mail address beforehand, so I'm sorry for that. On the other hand, I suppose message boards are ment for people to give their opinion, and for others to react to it.

This is the thread in question:
http://forum.idwpublishing.com/viewtopic.php?t=9024

I started this thread because I've noticed a lot of fans are very unhappy with the Transformers Ongoing, which I assume is still your flagship Transformers title. Most are still reading the Transformers ongoing at this point I think, but a lot of people have also dropped the title or are thinking about dropping it, including me. I think the post pretty much speaks for itself.

I was wondering if you guys are planning to change things around for the title. I've honestly never before seen so many people expressing their concerns and/or unhappiness with a title, and I've also not seen anyone really addressing these concerns. I hope you realise we do this because we care about the title, and would much rather be enjoying it, posting positive reactions (which I realise is hard for some fans to do). I'm usually not very negative, that's why I made such a long post, trying to explain in great detail what I'm unhappy about, and really backing up my opinions with plenty of examples. I hope IDW will listen to us and improve the title, within the restrictions that Hasbro may be putting on you.

I also wish you guys a happy new year!

Best,
Hans

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 01 Jan 2011, 01:07

Da's goed te horen. "Chaos", hmm?

Simon Furman is momenteel bezig met het schrijven van een nieuwe CGI serie genaamd "Matt Hatter Chronicles". Maar hij mist Transformers wel, geloof ik...
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 01 Jan 2011, 11:14

Als ze hem vragen, komt hij wel. Anders had hij ook niet zo de aandacht op zich laten vestigen door die unpublished Energon scripts op zijn blog te plaatsen... en hij post ook nog steeds op het IDW forum :)

Bovendien heeft hij in het verleden altijd meerdere "gigs" tegelijk gehad. Maar ja, dan moeten ze hem wel vragen...

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 01 Jan 2011, 11:51

Sja, je krijgt Simon nog niet weg van Transformers met een hamer en een beitel en een atoombom... Volgens Andy zijn ze wel bezig met ideeën over en weer, maar heeft dat nogal wat voeten in de aarde. Als het er door komt, zal het een vrij groot project worden.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 01 Jan 2011, 12:17

Met voeten in de Aarde bedoel je bij Hasbro waarschijnlijk? :)

Ik hoop dat dat grote project de naam "Chaos" heeft. Echt, waarom is het zo moeilijk om die man een paar comics te laten schrijven? Het lijkt me voor IDW trouwens ook wel balen dat ze niet gewoon lekker hun gang kunnen gaan en overal rekening mee moeten houden. Vroeger was Hasbro US niet zo extreem moeilijk om mee te werken, maar het schijnt tegenwoordig echt wel anders te zijn. Heb ik van twee belangrijke creators begrepen (hush hush). Die recentelijk samen toch echt een geweldige, slopende miniserie hebben afgeleverd. Dan weet jij wel welke twee ik bedoel :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 01 Jan 2011, 12:28

Oh die. Maffe gozers zijn dat. :haha:

Ik geloof dat een deel van het probleem ook ligt bij dat ze wat ál te krampachtig proberen er een strak geheel van te maken. Geen losse verhalen en zo. Terwijl ik persoonlijk niks geen bezwaar zou hebben tegen een stel op zichzelf staande verhalen - in de ruimte of zo. Ik denk dat meer fans dat hebben (zeker als ze geschreven worden door Nick & James...).
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 01 Jan 2011, 12:37

Exact ;)
Wat mij betreft verlaten we de Aarde. Het is ook niet voor niets dat mijn favoriete comics en afleveringen van de TV serie zich in de ruimte afspeelden...

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 01 Jan 2011, 13:05

Ik had het al eens eerder gepost op het IDW forum, maar het kenmerkende van de huidige serie is dat de gebeurtenissen in het verhaal simpelweg niet typerend zijn voor Transformers. Je zou "Autobots" kunnen vervangen door "de X-Mannen" en "Transformers" door "Mutanten" en je zou het prima kunnen gebruiken voor een nieuwe X-Men saga. Wat het nut van een serie over reusachtige robots uit de ruimte nogal tenietdoet. Juist de uniekheid van de aard van de Transformers is wat de serie aantrekkelijk maakt. Zelfs in de beginjaren van de Marvelstrips werd daar al gebruik van gemaakt; het verschil tussen mensen en Transformers, hun unieke eigenschappen die ook weer unieke situaties scheppen. Ik heb recent alle Marvelstrips weer eens gelezen en het zijn juist díe dingen die de meeste indruk op me gemaakt hebben. Spanner, die niet alleen de Space Bridge heeft ontworpen, maar deze blijkt te zijn. Megatron en Ratchet, die tot één wezen zijn versmolten. Dingen die simpelweg niet mogelijk zouden zijn met menselijke personages. Dat mis ik momenteel erg.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 01 Jan 2011, 15:07

By all means, zet het nog een keer in de thread die ik net geopend heb. Het kan nooit kwaad, en ik weet inmiddels dat Chris Ryall die persoonlijk in de gaten houd ;)

Ik ben het namelijk helemaal met je eens hoor. Mike heeft niet echt door hoe bijzonder de personages werkelijk zijn, en wat ze werkelijk kunnen. Bob Budiansky's sterke kant was inderdaad het contrast tussen man en machine weer te geven. Hij kon de Transformers echt heel "alien" over laten komen. Zoals de dromen van Spike (de coole versie) in US nummer 51... die waren behoorlijk "out of this world" vormgegeven.

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 03 Jan 2011, 17:34

Sprite schreef:Da's goed te horen. "Chaos", hmm?

Simon Furman is momenteel bezig met het schrijven van een nieuwe CGI serie genaamd "Matt Hatter Chronicles". Maar hij mist Transformers wel, geloof ik...

Ik heb het Simon maar gewoon gevraagd:
http://forum.idwpublishing.com/viewtopic.php?p=218629#218629

;)

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 13 Jan 2011, 17:45

Ik weet niet of dat de oplossing nu zo is. De verhalen van Simon die ik super vind zijn zeer zeer beperkt. IMHO is hij dan ook zeer overhyped en dan vooral door echt extreem SLECHT 'talent' als schrijvers om zich heen.

Van mij persoonlijk mogen ze de Dreamwave scripters wel aantrekken. Ondanks de stijl van Pat vond ik de storyline daarin met hood en schouder boven IDW steken en dat is incl. alle Furman stukken daar met hooguit een uitzondering voor Stormbringer en de Prime Spotlight.

Terug naar “Transformers Comics”