Ben er helemaal klaar mee :)

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Hans
Seeker

Ben er helemaal klaar mee :)

Berichtdoor Hans » 29 Dec 2010, 17:17

Hey mensen, ik heb recentelijk besloten om lid te worden van het IDW forum, zodat ik kon aangeven dat ik niet echt te spreken ben over de nieuwe ongoing. En toen ik eenmaal begon te schrijven, ging ik helemaal los. Zie de ravage hier:
http://forum.idwpublishing.com/viewtopic.php?t=9024

Ik zie dat mensen hier ook niet echt tevreden zijn, dus ik dacht: ik geef jullie een seintje dat er genoeg te vertellen valt op IDW's eigen forum. Als we ontevreden zijn moeten we ze dat laten weten, zodat ze misschien actie kunnen ondernemen.

Sprite
Minibot

Re: Ben er helemaal klaar mee :)

Berichtdoor Sprite » 29 Dec 2010, 21:30

...zolang jullie het maar een beetje netjes toelichten, want "Costa sucks, give the ongoing to Rochterts!" reacties, daar hebben we d'r al genoeg van. :roll:

Ik zag je al posten, Hans. Goeie binnenkomer. :cool:
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 29 Dec 2010, 21:33

Sprite schreef:...zolang jullie het maar een beetje netjes toelichten, want "Costa sucks, give the ongoing to Rochterts!" reacties, daar hebben we d'r al genoeg van. :roll:

Ik zag je al posten, Hans. Goeie binnenkomer. :cool:

Thanks Sprite :)
Ik probeer zeker alles goed te onderbouwen, ben echt serieus en wil niet voor Troll uitgemaakt worden ofzo. Ik denk dat ze daar nu niet meer aan twijfelen ;)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 29 Dec 2010, 22:21

Nope. 't Zou mooi zijn als er meer reden was voor positiviteit op het forum, maar zolang de kritiek maar op een goede, constructieve manier geuit wordt...

De verkoopcijfers baren me zorgen. Volgens Diamond is #13 niet eens boven de 11,000 uitgekomen. En dat is volgens mij een all-time low... (terwijl #13 op zich nog best te pruimen was)
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 29 Dec 2010, 22:32

13 was zeker het minst erg tot nu toe. Maar of dat veel zegt... ;)
IDW werkt tegenwoordig heel erg ver vooruit met de planning enzo, en dat wreekt zich nu enorm. Veel mensen balen van de slechte kwaliteit van de comic, en ze kunnen er niet op tijd op reageren. Veel lezers weten bovendien dat de trades 6 comics bevatten, en nummer 12 is dus het goede moment om met de comic te stoppen, aangezien ze dan eventueel met trade nummer 3 verder zouden kunnen gaan als blijkt dat de serie wel beter wordt. Maar aan het eind van de dag: als de comic niet goed is, kappen de lezers ermee. En dat gebeurt nu.

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 29 Dec 2010, 22:42

De kwaliteit van de ongoing is sowieso idioot inconsequent. Het is vrij duidelijk welke de betere deeltjes zijn (#4... #10 of 11 naar ik meen en #13 zijn op zich vrij goed ontvangen). Toegegeven, zelfs die zijn nog niet van het niveau van Furman of Last Stand of the Wreckers en je zou denken dat ze hun beste schrijvers op hun flagship title zouden zetten, maar als de hele serie van dat caliber zou zijn (leuke character interactie en development) zou ik een stuk minder te klagen hebben.

Kan zijn dat de verkoopcijfers lager liggen omdat meer mensen overgaan op digitaal, maar de Drift mini heeft daar duidelijk niet onder te lijden gehad - het is alleen de ongoing die de neerwaartse trend laat zien.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 30 Dec 2010, 09:53

Als de Drift mini langer was geweest waren op den duur de cijfers wel naar beneden gegaan hoor, het is tegenwoordig eigenlijk een constante factor in comics dat er een grote "drop-off" is na nummer 1, en daarna zakt het allemaal langzaam verder weg. Triest maar waar... ik hou er zelf van een serie volledig te volgen. Maar dan moet het wel een goede serie zijn....

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 30 Dec 2010, 10:33

Ja, maar de cijfers voor de Drift mini waren vrij gemiddeld voor een mini en de verkoopcijfers gingen zelfs omhoog bij #4 en voor de ongoing gaan ze eigenlijk alleen maar omlaag. Zelfs bij een langere serie zou je op den duur rond een bepaald aantal moeten blijven hangen en bij de hoofdtitel van Transformers ligt dat volgens mij zo om en de nabij 12,000 en dat redt de ongoing niet. En gezien het aantal trouwe fans dat aangekondigd heeft de titel te laten vallen moet er toch een verband zijn...
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 30 Dec 2010, 10:52

Tsja... de kwaliteit moet gewoon omhoog :)
Als het geen Transformers was geweest, had ik nummer 8 al niet meer gekocht. Ik had de comic laten vallen als een baksteen. Maar ja.... je bent een fan of je bent het niet he? :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 30 Dec 2010, 11:07

Nummer 8 was ook niet bepaald mijn favoriet... (dat was "Spotlight: Spike", yeah?) Spike irriteert me mateloos. De latere deeltjes worden wel wat leuker om te lezen, maar of het genoeg is..?
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 30 Dec 2010, 11:49

Ik vind van niet :)

Hoe lang lees je de TF comics eigenlijk al Sprite? :)

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 30 Dec 2010, 17:21

Hans schreef:: als de comic niet goed is, kappen de lezers ermee. En dat gebeurt nu.

Ik was met 6 al gestopt geld te doneren ;)
Tot op heden ook nog geen reden gehad toch maar achter fysieke dingen aan te gaan. Als het allemaal nooit bestaan had, had ik het ook meer dan best gevonden.
Laat ze eerst maar eens consistent met design blijven van de bots over een paar issues ipv te gillen dat iedereen een eigen interpretatie mag hebben.

(vraagt zich af wat er zou gebeuren als Superman van issue op issue opeens een aziaat, afrikaan, etc zou worden :) )

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 30 Dec 2010, 17:45

Tsja, je hebt niet veel gemist vrees ik... Heh, bah. Ik zou er gewoon pessimistisch van worden :P

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 30 Dec 2010, 19:28

Hans schreef:Hoe lang lees je de TF comics eigenlijk al Sprite? :)

Sinds... wanneer is dat hele Transformersgebeuren eigenlijk begonnen? :haha:
Ben begonnen met maandelijks verzamelen circa Dreamwave #1 (de eerste mini). Voor die tijd was het voornamelijk pakken wat ik krijgen kon (die Nederlandstalige strips dan, hé?).
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 30 Dec 2010, 20:34

Al best weer lang dus :)
Tsja, in Nederland denk ik dat het eerste nummer in 1985 uitkwam, toen zijn de Transformers in Nederland geïntroduceerd. Mijn eerste nummer in de winkel was eigenlijk nummer 5. Maar ik kon relatief makkelijk de oudere nummers ook krijgen. Vanaf dat moment altijd alles gespaard en bijgehouden :)

De Juniorpress strips zijn overigens prima hoor. Vertaling was meestal wel in orde, en de productie was van een hogere kwaliteit dan de orignele Amerikaanse strips. Beter papier, betere afdrukkwaliteit, geen reclames tussendoor, stevigere covers, en meestal wat extra Universe profiles. Een heel aardig pakketje vond ik altijd :)
Alleen sloegen ze flink wat Amerikaanse nummers over rond de film periode. De filmadaptation zelf werd als nummer 9 uitgebracht, maar daar hebben ze aardig wat pagina's weggelaten. En nummers 76, 77, 78, 79 en 80, en de G2 comics zijn niet in Nederland uitgegeven.

Inmiddels noem ik mijzelf trouwens de trotse eigenaar van een complete collectie mint condition Amerikaanse Transformers Marvel comics. Heb zelfs dingen als de Headmasters mini, de 3D Hawthorne strips en de vier Universe delen. Dat heeft heel wat jaartjes zoeken gekost...
en natuurlijk een pagina originele art van Geoff Senior uit de Amerikaanse nummer 75. Toevallig ook de laatste pagina ooit in Nederland uitgegeven :)

Overigens heeft Titan comics een aantal jaar geleden prachtige collecties gemaakt van de hele G1 en G2 Marvel serie, met een supermooie printkwaliteit. Echt veel beter dan de originele comics. Met een beetje mazzel zijn die delen nog wel te vinden.

Terug naar “Transformers Comics”