Age of Extinction - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Forum voor de 2007 live action film en zijn sequels

Wat voor cijfer geef je de film?

1
0
Geen stemmen
2
0
Geen stemmen
3
1
4%
4
2
8%
5
4
17%
6
2
8%
7
3
13%
8
10
42%
9
2
8%
10
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

Gigatron
Targetmaster

Re: Age of Extinction - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Gigatron » 06 Jul 2014, 21:32

Ik heb vrienden die film criticus zijn en ze vonden de film een van de slechtste die ze ooit hebben gezien.

Gelukkig heb ik een eigen mening.

Hij was zeker niet zo slecht als het me werd voorgesteld. Toegeven: ik ben geen fan van Bayhem films. Over het algemeen worden Michael Bay films gedomineerd door veel explosies en zijn de acteurs van bordkarton. Dat vind ik over het algemeen storend aan de TF films, met Revenge of the Fallen als dieptepunt. Dit deel vond ik voor de verandering zelfs ok, al kwamen er nauwelijks populaire characters in voor. Zonder de Decepticon Chain of Command (Starscream, Soundwave, Shockwave) aan de decepticon kant is er toch nog een aardig verhaal van gemaakt. Maar toch...Character wise heb ik wel wat opmerkingen:

- Ratchet legt het loodje? Hij is in Animated en Prime een main character geworden. Ik dacht dat de films meer op de huidige cartoons aan zouden sluiten.
- Had dan Leadfoot zo'n death scene gegeven.
- Brains: kan er niet veel mee, of het moet een pseudo Perceptor zijn
- Crosshairs: ik heb er niks mee. Kanonnenvoer voor de volgende films, onsympathiek
- Drift: snap ik wel, er moet ook een character voor de aziatische markt zijn, een kruising van Prowl in Animated en Springer als triple changer (tevens ook Helicopter).
- Hound: had gewoon Bulkhead moeten zijn, dumb asses
- Bumblebee: laat hem nou gewoon praten
- Prime: wanneer is hij zo moordzuchtig geworden? Zo on-prime

- de Dinobots: mochten ook nog even zonder tekst verschijnen. Me Hulk smash. En storend dat het net leek dat de Prime VS Grimlock scene in Hong Kong afspeelde, terwijl dat gewoon in China Mainland is opgenomen. Aan dat soort inaccuracies had ik al een hekel in ROTF.

- Galvatron: Megatron was ook al zo afwezig in DOTM
- Lockdown: Goede bad-guy. Goed gevonden
- Stinger: niks character
- Traxes: hadden dat de Vehicons moeten zijn?

En wie moeten er dan in deel 5 en 6 komen?

Ik heb wel voorkeuren:
Ik zou Prowl en Cliffjumper willen zien. En een female Red Alert (Animated) als medic zou wel aardig zijn, om Ratchet op te volgen en met het character van de Prime Arcee.
We hebben de Insecticons ook nog niet gezien, zou aardig zijn voor deel 5.
Misschien dat we de Quintessons in deel 5 gaan zien.

En dan Cyclonus en Scourge (insecticon casualties rebooted door) Unicron en Rodimus (chosen one) in het 6e deel.
Ik zou ook Perceptor en Blaster willen zien, Astrotrain en Blitzwing, of nog een decepticon combiner, maar ik zou niet weten hoe ze erin zouden moeten passen.

Tenslotte: je moet geen diepgaande dialogen verwachten a la the Godfather. Zou geweldig zijn, maar dat scoort geen $500 miljoen wereldwijd in een week tijd. Als filmcritici de studio's zouden runnen, dan zou de industrie binnen een maand failliet zijn. Voor elke Oscar film die nauwelijks geld oplevert, moet je een paar Blockbusters tegenover zetten. Niet iedereen heeft de intellect om een "Scorsese" film te begrijpen of om hem vol te houden
Laatst gewijzigd door Gigatron op 07 Jul 2014, 21:29, 3 keer totaal gewijzigd.
That's mr. Megatron to you

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 06 Jul 2014, 23:07

Heb de film vanavond gezien.

Hoogtepunt van de film: Hound (the artist formerly known as Bulkhead), en gek genoeg vond ik de mensen-cast ook prima en een stuk minder storend dan in vorige films. Komt vooral door Mark Wahlberg, hij kan zo'n film als deze veel beter dragen als Shia. Stanley Tucci was ook goed.

Het dieptepunt? Het verhaal. Lang niet zo'n ramp als het "verhaal" in ROTF, maar waar TF1 en DOTM een simpel rechtlijnig plot hadden, begin midden eind, wilden ze in deze film gewoon teveel doen. We hebben: Lockdown/The Creators willen Optimus, de regering jaagt op Transformers, mensen maken hun eigen Transformers, de terugkeer van Galvatron, en de Dinobots. Al deze ideeën kunnen denk ik prima een hele film bevatten, maar ze zitten in 1 film, waardoor ze eigenlijk allemaal niet uit de verf komen.
Het beste is nog de Lockdown verhaallijn, maar het hele Creators aspect is zo vaag gehouden dat je eigenlijk geen idee hebt waar het nou eigenlijk over ging (Knights???). Lockdown zelf was ook de beste villain die we tot nu toe gehad hebben (maar met de stem van Lance Henriksen zou die nog awesome-er zijn).
Het jagen van de regering op de TFs was een prima verhaallijn, maar dat hield halverwege de film op toen opeens bleek van Attinger eigenlijk gewoon geld wilt (maar waarom die dan toch doorging toen bleek dat die geen geld zou krijgen is mij niet helemaal duidelijk)
De man-made Transformers plotlijn ben ik nooit een fan van, ik vind dat het de Transformers zelf minder speciaal maakt (alhoewel dat enigzins wordt opgelost door het Transformium element), en die blokkendoos transformaties vind ik helemaal niks.
Dat brengt ons tot Galvatron, waar een big deal van wordt gemaakt dat eigenlijk Megatron achter deze hele operatie zit en het maken van een nieuw lichaam, maar vervolgens doet ie geen reet. Hij gaat naar Hong Kong, roept tegen een paar drones dat ze de seed moeten pakken, en vervolgens zien we hem niet meer tot het einde waar we hem heel alleen op die heuvel zien staan van "Euhh.. jongens? Ik ben er ook nog.. Acha naja, de volgende keer maar weer Optimus!". Maar het ze iig wel de trend voort dat Megatron in al deze films een wandelende anti-climax is.

En dan de Dinobots... wat een compleet nutteloze toevoeging aan de film. Kwartier voor het einde van de film waren ze er opeens. Zaten in het schip van Lockdown. Wie zijn het? Ancient warriors?? Van waar? Kunnen ze praten? Is het puur toeval dat ze veranderen in dinosaurussen? Waar gaan ze naartoe (leuk Prime dat je ze vrij laat, maar Aarde zit nu opgescheept met 4 gigantische Dinobots)?
Ik had het ook niet zo nutteloos gevonden als ze nog iets deden in de film.. maar ze renden alleen door de stad heen. That's it, geen gave action sequences, gevechten oid, gewoon door de stad heen rennen en vuur spuwen.
Het feit dat de titel en heel de marketing van de film rond de Dinobots is gebouwd is gewoon een lachertje. Gelukkig had ik vanaf het moment dat we hoorden over de Dinobots me er op ingesteld helemaal niets te verwachten van de Dinobots, dus erg teleurgesteld ben ik niet :P

Dus mijn klacht over het verhaal is niet dat het heel simpel is en geen Scorsese film is, maar dat het juist niet simpel genoeg was. DOTM had dat wel, AOE niet.

Positief is wel dat de Autobots meer persoonlijkheid hebben dan in ROTF en in DOTM, met Hound voorop (die helm, geniaal). Drift was een wandelend stereotype, maar dat wisten we al zodra we zijn design zagen (en heel casual is ie een triple changer). Crosshairs was niet heel onderscheidend, maar had iig veel tekst. Bumblebee was nu eens niet de focus, en is eigenlijk net als in TF Prime totaal onboeiend. Hij had 1 leuke scene, maar verder had ie denk ik beter helemaal uit de film weggelaten kunnen worden.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Scourge
Autobot Car

Berichtdoor Scourge » 06 Jul 2014, 23:25

Vandaag gezien samen met mijn kids .... Geweldige film maar wel op valt dat er bijna geen enkele autobot overblijft van vorige film ...toch jammer ..
De transformaties van de "Human made " transformers is wel wat ingewikkeld ( niet te doen voor Hasbro ;)) En een ding wat wel hebben geleerd van Bay is : als ie zegt dat hij het niet gaat doen , dan gebeurt het dus wel ( kijk maar naar de Dinobots ) Het word dus wel trilogie denk ik ....
Deze film vond ik wel wat grimmiger . Het zag zeker niet goed uit voor de Autobots . En dan de grote vraag wie zijn de " The Creators " ..... Misschien een combinatie van Unicron en de Quintesons ?.... Maar dat zien we wel in deel 5 .....
Ook jammer dat er niet meer "Decepticon Characters " zijn , alleen maar Lockdown ( Hier hadden ze wel de Stunticons ervoor kunnen gebruiken ) ....
Laatst gewijzigd door Scourge op 14 Jul 2014, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Next time we meet you cease to exist , that i promise you !

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 06 Jul 2014, 23:33

Ik lees hier veel positieve mensen, laat ik de azijnpisser dan maar zijn. Heb hem net in IMAX 3D gezien.

Ik vond:

* 3 uur is te lang voor deze film
* Verhaallijn is te vaag
* Prime zegt dat hij een mens wil vermoorden?? Pfffffffffffff
* 4 Autobots vs 50 Decepticons, resultaat: 0 Autobots leggen het loodje, 20+ Cons leggen het loodje
* Transformeren met die blokkies was irritant

Maar goed, dit is mijn mening maar.

Verder blijft Transformers natuurlijk geweldig om op het witte doek te zien.

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 07 Jul 2014, 23:09

De transformaties van door mensen gemaakte Transformers sloeg inderdaad helemaal nergens op. Ik hoop dat ze dat gaan veranderen als er een transformers 5 komt.

Iedereen heeft het recht om zijn mening te uiten. De film heeft goede punten, maar er is na 4 films nog steeds meer dan genoeg ruimte voor verbetering. En een Transformers film op een gigantisch scherm in een bioscoop heeft altijd de voorkeur boven thuis. Maakt niet uit hoe groot de beamer is die je gebruikt.
Afbeelding

Michel_Beckers
Headmaster

Berichtdoor Michel_Beckers » 08 Jul 2014, 06:53

ok ieder zijn mening idd,
er zitten goede, en minder goede dingen in, afhankelijk van wat je verwacht en voor hoopt.

maar 1 ding zal nooit gebeuren, de films goed maken voor iedereen, vooral als Bay ze maakt.
hij zal ze nooit zo maken als de fans echt willen, en ook dan, zullen er altijd mensen zijn die het niks vinden

maar om de film echt slecht te noemen, dat kan toch niemand zegge, ja als je niet van transformers houdt en niet van actie dan vind je de film slecht ja.

maar denk iedereen die transformers gewoon vet vind, blijft het cool om te kijken.
Afbeelding

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 08 Jul 2014, 18:33

Michel_Beckers schreef:
maar om de film echt slecht te noemen, dat kan toch niemand zegge, ja als je niet van transformers houdt en niet van actie dan vind je de film slecht ja.

maar denk iedereen die transformers gewoon vet vind, blijft het cool om te kijken.

Sorry, maar dat is hetzelfde als een GI JOE fan zou zeggen dat fans van actie en GI Joe deze film: http://www.imdb.com/title/tt1046173/?ref_=nv_sr_2 goed moeten vinden. Dat is gewoon niet zo.

Ik vond TF4 leuk om te kijken hoor, maar goed vond ik hem alles behalve! Ook al zitten er TF en actie in. Maakt dat mij geen fan van actie en Transformers?? :s -

Wheelie
Powermaster

Berichtdoor Wheelie » 13 Jul 2014, 18:44

Yig schreef:Ik lees hier veel positieve mensen, laat ik de azijnpisser dan maar zijn. Heb hem net in IMAX 3D gezien.

Ik vond:

* 3 uur is te lang voor deze film
* Verhaallijn is te vaag
* Prime zegt dat hij een mens wil vermoorden?? Pfffffffffffff
* 4 Autobots vs 50 Decepticons, resultaat: 0 Autobots leggen het loodje, 20+ Cons leggen het loodje
* Transformeren met die blokkies was irritant

Maar goed, dit is mijn mening maar.

Verder blijft Transformers natuurlijk geweldig om op het witte doek te zien.

Ik kan mij hier helemaal in vinden.
Wat een klote film...
Ook het vechten rond een boerderij om in het volgende shot midden in een stad te rijden vind ik gewoon slecht.
Het leek erop dat er toch wel iets meer dinobots in zou zitten,maar dat was maar heel kort en zeer waardeloos als toevoeging.
En zo kan je nog wel veel meer dingen noemen.

Hoe tem je een draak 2 was een veel betere film op alle fronten. :roll:
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

Scourge
Autobot Car

Berichtdoor Scourge » 14 Jul 2014, 18:21

Er zitten inderdaad wat " loose ends "aan die film ....
Waarom zelf wegvliegen als je een ruimteschip hebt ....
En waar blijft die schip dan , het was toch niet vernietigt ???
Maar ik vond het toch nog een mooie film .... Wachten maar op deel 5 .....

.... Die komt er toch ....

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 14 Jul 2014, 19:23

Trouwens dat van

This is not War, it's extinction. Dat staat op de cover maar dat is nauwelijks aan bod gekomen. Nouja wel veel geklets erover maar veels te weinig fights erover dat zal denk ik pas in TF 5 wel goed komen.

Dennis
Seeker

Berichtdoor Dennis » 14 Jul 2014, 19:44

van het weekend ook naar TF4 geweest..

Ja, ik heb behoorlijk vaak op t puntje van mn stoel gezeten (blijft mooi dat Imax 3d', maar t was ook vaak om te kijken of ik iets kon zien in de wazige stukken tijdens de actie scenes) Maar dat was het dan ook wel.. Spannend? Nee.. niet echt.. Goed verhaal? Nergens te vinden.. Het ontwerp van de transformers? Nope.. Hound ging nog wel.. Dinobots waren stoer, maar ze hadden net zo goed een shot kunnen maken van een kind dat speelt de de G1 varianten.. had net zoveel toegevoegd. Maar allejezus de gene die drift heeft ontworpen zowel qua design als qua spraak.. opknopen.

Het enige waar ik nog enigszins positief over kan zijn, zijn de mensen. Marc whalberg vond ik beter dan leblergh, en de rest van de cast was ook aardig. De humor was wat gematigder, en er zat er vaker momenten in waar bij ik ook wel moest grinniken.

Zou het een mooi opstapje worden naar een deel 5 en 6? Zou daar wel een degelijk verhaal in zitten?? Ik hoop het, ondanks dat het best een tegenvaller was is er genoeg voer voor eventuele vervolgen
Afbeelding

Sometimes nightmares are all that remain of our visions of the truth

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 16 Jul 2014, 09:37

Wheelie schreef:

Thanx! Die wou ik met mijn oudste dochter gaan kijken. Nu weet ik dat ik dat 100% zeker moet gaan doen!

Scourge
Autobot Car

Berichtdoor Scourge » 16 Jul 2014, 22:23

Tja de meeste hier zijn diehard Transformers fans en weten wat we willen zien in een zo'n film , en het zal bijna nooit goed genoeg zijn ...
Maar de leken onder ons die de transformers alleen op deze manier kennen vinden deze film geweldig , dat is ook wel te zien want al om al wordt de film toch positief bevonden ...Het ziet er gewoon goed uit , veel actie , veel robots, hot chicks , overacting actors , en het maakt niks uit of je een leek bent of niet maar iedereen kent Optimus Prime ,( en zeker de voice van) ... en dat is het mooie ervan in die film dat ze dat zo hebben gehouden ... ( Mijn kinderen hebben bijna niks met Transformers maar ze weten wel wie Optimus Prime is .. )
Dus een goeie gewone actie / Scifi film en afwachten op deel 5 ........

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 17 Jul 2014, 09:18

ik vind een degelijk verhaal toch wel een vereiste voor een 'goeie' film. Het hoeft geen hoogvlieger te zijn, maar een videoclip van 2 uur+ is absurd

Wheelie
Powermaster

Berichtdoor Wheelie » 17 Jul 2014, 14:35

Yig schreef:
Wheelie schreef:

Thanx! Die wou ik met mijn oudste dochter gaan kijken. Nu weet ik dat ik dat 100% zeker moet gaan doen!

Die kan je veilig pakken.
Zeker geen tegenvaller. :mrgreen:
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

Terug naar “Transformers Movie”