Age of Extinction - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Forum voor de 2007 live action film en zijn sequels

Wat voor cijfer geef je de film?

1
0
Geen stemmen
2
0
Geen stemmen
3
1
4%
4
2
8%
5
4
17%
6
2
8%
7
3
13%
8
10
42%
9
2
8%
10
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Age of Extinction - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Supreme Unicron » 02 Jul 2014, 23:18

Vanaf vandaag, 3 juli is het zover, TF4 Age of Extinction draait in de Nederlandse bioscopen!

Vertel in dit topic wat je er van vond! Ik heb deze keer ook een poll toegevoegd zodat je een cijfer kunt geven.

Lees dit topic niet door als je de film nog niet hebt gezien!

In dit topic hoeven geen spoiler tags te worden gebruikt! Op de rest van het forum wel
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Niv3k
Newsguy
Newsguy

Re: Age of Extinction - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Niv3k » 03 Jul 2014, 21:38

Ik heb hem in Imax 3D gezien samen met Jordany en ik vond hem erg leuk. De actie was zeker weer gaaf en ik vond Lockdown een goede villain. Hoe ze het hebben gedaan dat deze film eigenlijk opbouwt naar iets 'groters' wat waarschijnlijk in een volgend deel gaat komen is goed gedaan. Ik ga er zeker nog wel een keer of twee heen.

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 03 Jul 2014, 21:49

Het wordt geen trilogy. De volgende film zal hier niet bij horen.

Niv3k
Newsguy
Newsguy

Berichtdoor Niv3k » 03 Jul 2014, 23:40

Bonecrusher schreef:Het wordt geen trilogy. De volgende film zal hier niet bij horen.

Volgens mij is hier nog niet iets met zekerheid over bekend gemaakt, of heb jij toevallig iets gelezen dat ik nog niet heb :P?

NDD
Seeker

Berichtdoor NDD » 04 Jul 2014, 02:57

Bay heeft wel degelijk aangegeven dat dit een nieuwe trilogie word! .. to be continued! Ocharme die creators.. Prime is coming for you... with jetboots!
Afbeelding

PSN Tag: NDD

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 04 Jul 2014, 08:04

Gister gezien in Imax 3D. Wat mij betreft de beste tot nu toe. Mijn vrouw geeft nr 3 nog de voorkeur en daarna deze.

Een hoop spul voor latere films ala Prometheus. We zien wat dingen maar geen extra uitleg. Zowel het begin als het geneuzel over Knights later zal pas in een latere film duidelijk worden. (Of niet, het is wel Bay).
Veel actie, alles ontploft zelfs zand, chicks die sexy doen zonder reden en een woestijn. Alles wat standaard in een Bay film zit dus.

Omdat we toch voornamelijk zullen zeiken over wat er minder was wel wat puntjes.

- Prime kijkt eerst niet naar de dinobots, daarna is het 'the legends are true' en daarna is het vecht voor me of sterf.... Iets meer uitleg over de Dinobots zou leuk zijn. Ook vaag dat we Sludge dus niet hebben maar die Spinosaurus wel. Screenaccurate deco;s sparen is ook zinloos aangezien ze allemaal HUGE moeten zijn. Zelfs een leader naast een deluxe gaat dat niet redden.

- The fuck is dat met bubbels die constant door het scherm schieten en alles. Leuk dat ze transformium gehackt hebben maar laat het gewoon transformeren. Los daarvan zijn die bubbels ook gewoon niet mooi op het scherm.

- Prime was dus een Knight. Lockdown had alle Knights al... zijn de dinobots dan ook knights zoals de art doet vermoeden? (allemaal Black Knights). Of waren de Prime's dan ook de Knights? Vaag verhaal.

- Gezeik over een schip en eindelijk de aarde verlaten. Maar aan het einde vliegt Prime op eigen kracht weg.... Oh ja, ze vlogen ook op eigen kracht naar de aarde. Waarom dan steeds zeiken over een schip ?!?

- Hound had gewoon Bulkhead moeten heten.

- Nieuwe vormen scannen en ook meteen geen schade meer hebben. Leuk Prime had meteen die truck van Marky Mark gescand he! Vaag dus. Wel leuk gedaan als scene maar vaag verhaal.

- Wapens... eerst heeft Prime het shotgun, dan shotgun in prime deco, dan dat vreemde vector schild waar een zwaard in zit en dan nog een zwaard... Oh en natuurlijk zijn ingebouwde armzwaarden. Iemand een zwaard nodig?

Pluspunten

- Bee en zijn reacties op Stinger
- Dino's transformeren een paar keer
- Mensen zijn niet zo irritant en beter aan te relateren. Ik denk ook dat de doelgroep nu meer met een lone dad heeft dan met een kneus die nog bij paps en mams woont.
- Hound is de shit.
- Jeugdtrauma voor kiddo's zit er wel in met de afslachting van o.a. Ratchet en de manier waarop ze het doen. Incl later nog zijn hoofd zien ergens.

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 05 Jul 2014, 18:06

Misschien iets nieuws scannen om niet op te vallen. :p Maar dat de schade dan weg is is wel logisch want de schade zit op de auto parts. Ze scannen een niet beschadigde auto dan heeft die dus ook gewoon nieuwe en niet beschadigde auto parts.

BRAINS is back! Die wandelstok doet me denken aan Jetfire en dat linkt me dan naar Wheelie zijn maatje die ten onder ging in DOTM.

Konden ze beter niet een bekendere bot doen als iemand die werd aangevallen dan Leadfoot? Sideswipe perhaps?

kinyo2z
Targetmaster

Berichtdoor kinyo2z » 05 Jul 2014, 18:57

Kan, maar toen die gast van de FBI (naam effe vergeten) kaartjes op tafel gooide met Autobots was te zien dat Sideswipe nog leefde. Wie weet wat dan nog kan opleveren?
Afbeelding`

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 05 Jul 2014, 19:08

Argus schreef:Gister gezien in Imax 3D. Wat mij betreft de beste tot nu toe. Mijn vrouw geeft nr 3 nog de voorkeur en daarna deze.

Een hoop spul voor latere films ala Prometheus. We zien wat dingen maar geen extra uitleg. Zowel het begin als het geneuzel over Knights later zal pas in een latere film duidelijk worden. (Of niet, het is wel Bay).
Veel actie, alles ontploft zelfs zand, chicks die sexy doen zonder reden en een woestijn. Alles wat standaard in een Bay film zit dus.

Omdat we toch voornamelijk zullen zeiken over wat er minder was wel wat puntjes.

- Prime kijkt eerst niet naar de dinobots, daarna is het 'the legends are true' en daarna is het vecht voor me of sterf.... Iets meer uitleg over de Dinobots zou leuk zijn. Ook vaag dat we Sludge dus niet hebben maar die Spinosaurus wel. Screenaccurate deco;s sparen is ook zinloos aangezien ze allemaal HUGE moeten zijn. Zelfs een leader naast een deluxe gaat dat niet redden.

- The fuck is dat met bubbels die constant door het scherm schieten en alles. Leuk dat ze transformium gehackt hebben maar laat het gewoon transformeren. Los daarvan zijn die bubbels ook gewoon niet mooi op het scherm.

- Prime was dus een Knight. Lockdown had alle Knights al... zijn de dinobots dan ook knights zoals de art doet vermoeden? (allemaal Black Knights). Of waren de Prime's dan ook de Knights? Vaag verhaal.

- Gezeik over een schip en eindelijk de aarde verlaten. Maar aan het einde vliegt Prime op eigen kracht weg.... Oh ja, ze vlogen ook op eigen kracht naar de aarde. Waarom dan steeds zeiken over een schip ?!?

- Hound had gewoon Bulkhead moeten heten.

- Nieuwe vormen scannen en ook meteen geen schade meer hebben. Leuk Prime had meteen die truck van Marky Mark gescand he! Vaag dus. Wel leuk gedaan als scene maar vaag verhaal.

- Wapens... eerst heeft Prime het shotgun, dan shotgun in prime deco, dan dat vreemde vector schild waar een zwaard in zit en dan nog een zwaard... Oh en natuurlijk zijn ingebouwde armzwaarden. Iemand een zwaard nodig?

Pluspunten

- Bee en zijn reacties op Stinger
- Dino's transformeren een paar keer
- Mensen zijn niet zo irritant en beter aan te relateren. Ik denk ook dat de doelgroep nu meer met een lone dad heeft dan met een kneus die nog bij paps en mams woont.
- Hound is de shit.
- Jeugdtrauma voor kiddo's zit er wel in met de afslachting van o.a. Ratchet en de manier waarop ze het doen. Incl later nog zijn hoofd zien ergens.
+1

Vanmiddag de film gezien in het door Comictoys georganiseerde event in Amersfoort. ;)

Zelfs bij deel 4 nog te vage verhaalontwikkelingen of te weinig doorgevoerd, nieuwe Autobots die opeens erbij zijn gekomen na deel 3 en de start van de Autobot hunt, overbodige scenes en / of erg toevallige upgrades. Een sterk is pluspunt dat de Transformers (iets) meer screentijd krijgen met name Prime en dat er gekozen is voor een overtuigender menselijke cast. Ook het grote verhaal met de Knights en de Creators eromheen dat is gestart geeft de nieuwe trilogie hopelijk meer diepgang dan de vorige. Jammer dat de Dinobots pas aan het eind van de film aan bod kwamen en dat de echte Megatron / Galvatron character op het eind te makkelijk naar de achtergrond verdwijnt. (Wellicht om de opbouw voor de ontwikkelingen in de vervolgfilms niet te verstoren, en ook zou wéér een confrontatie met Prime te cliché aandoen). ;)

Een goede film met uiteraard veel actie, maar met de gebruikelijke minpunten die weer van stal zijn gehaald. ;)

kinyo2z schreef:Kan, maar toen die gast van de FBI (naam effe vergeten) kaartjes op tafel gooide met Autobots was te zien dat Sideswipe nog leefde. Wie weet wat dan nog kan opleveren?
Geen FBI, subdepartment van de CIA. ;)
Afbeelding

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 05 Jul 2014, 19:12

I need an photo of that!

Kan ik zien we er nog leven. :P

Trouwens die transformatie van de Vehicons, Galvatron en Stinger komt hopelijk niet in de volgende movies terug. Misschien dat er dan iets komt dat Galvatron een echte spark krijgt. De Transformatie deed me denken aan huisdiertje van Shockwave in DOTM :P

kinyo2z
Targetmaster

Berichtdoor kinyo2z » 05 Jul 2014, 19:15

Galvatron zal sowieso zo blijven transformeren lijkt me, hij is immers van Transformium gemaakt.

Ben het btw met Sunstorm eens; De dinobots maakten laat in de film hun opwachting pas, erg jammer.
Afbeelding`

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 05 Jul 2014, 19:51

Nouja ik hoop dat ze wel met iets komen om hem niet als een tornado te laten transformeren.

Want dat Transformium is wel leuk bedacht maar houdt het alsjeblieft bij de transformatie sinds 1984.

Michel_Beckers
Headmaster

Berichtdoor Michel_Beckers » 06 Jul 2014, 07:06

ik ben gisteren ook bij het georganiseerde geweest van Comic toys.

ik geef de film een 8.
overal goed, met kleine persoonlijke dingen die ik minder vond

- sommige bots te menselijk ( hound met baard en sigaar, die blauwe autobot ninja een te menselijk gezicht, net als lockdown)
- intro van de dinobots te kort, en te weinig screen tijd
- prime in zn G1 mode was niet zo veel van te zien
- mensen spelen nog teveel de hoofdrol, meer bots en hoofdrol moet gespeeld worden door hun!
- 5 autobots nog maar??? veeeel te weinig
- Bumblebee werd deze film veelal op de achtergrond gehouden, jammer, hij kon altijd goed decepticons smashen! :mrgreen:

en er zijn dingen die me erg positief zijn opgevallen

- Prime was bad ass! kill the humans :cool:
- hoe het verleden erbij werd gehaald net als DOTM was goed verzonnen.
- transformaties en cars waren erg vet, hoe prime overging van zn G1 Truck naar de nieuwe was erg vet, net als Bumblebee
- GEEN sam witwicky! heerlijk!
- het einde belooft een mooi vervolg, kunnen er zo weer inspringen bij een nieuwe film!
Afbeelding

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 06 Jul 2014, 09:15

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 06 Jul 2014, 12:52

Ben gister ook in Amersfoort geweest bij de screening. Ik vind het een toffe film. Het "wow" gevoel van de eerste paar films had ik nog niet. Daar waren de mensen bizar irritant, maar de actie had meer impact op me. Dat vind ik een heel pluspunt, dat de mensen er nog wel zijn met hun onderbroeken lol die nu wel goed in het verhaal zijn verwerkt. Af en toe een simpele woordgrap en vol door met het echte verhaal. Vanaf dat ze naar China gingen met het verhaal ben ik onbewust meer bezig geweest met locaties herkennen. Bay was voor opnames een maand na mij in Hong Kong. Dus het vogelnest/olympisch stadion in Beijing, de Chinese muur, Guangzhou en Hong Kong zelf ben ik nog geen jaar geleden geweest. Om het hele verhaal te begrijpen en alles wat ik gemist heb aan subtiele details en door de overweldigende hoeveelheid actie moet je hem eigenlijk nog eens gaan zien. Misschien nu in 2D, want dan zie je de details beter. Het hele 3D gebeuren is leuk, maar bij 20% van de mensen werkt het niet. Bij mij dus gedeeltelijk ook. Ik kom met hoofdpijn de bioscoop uit als ik een 3D film heb gezien.
Afbeelding

Terug naar “Transformers Movie”