Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Forum voor de 2007 live action film en zijn sequels
Argus
Universal Dominator

Re: Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Argus » 06 Jul 2011, 10:19

forum hangt steeds.. grrrrr

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 06 Jul 2011, 10:22

Hans schreef:Dinobot? Bedoel je Igor ofzo? :P

In de concept art van Josh Nizzi zie je dat Igor oorspronkelijk het hoofd van Long Haul had moeten zijn. Je ziet zijn vernielde lichaam ernaast liggen :):

Linkje?

trackie
Autobot Car

Berichtdoor trackie » 06 Jul 2011, 15:24

Ik heb de film ook gezien en ik vond de film ook goed alleen ook veel opmerkingen.
Wat ik vooral merkte vanaf deel 1 is de actie scenes van de autobots. Ik kan een scene voor de geest halen uit deel 1. In deze scene wordt bumblebee neergeschoten, hij tilt een vrachtwagen op (met kirby erop) om dekking te zoeken voor Starscream. Vervolgens ligt Bumblebee gewond op de grond en jazz staat er gewoon voor in zijn automode. Sam moet hem naar achteren sturen. Dit vond ik al opmerkelijk.
Ook in het derde deel gebeurt dit meerdere malen. De scene op de snel weg waar Sentinel wordt verdedigd voor de 3 zwarte suv (dacht ik). Ook Sam moet hier actie ondernemen maar dan reizen er bij mij twee vragen:
1) Is Sentinel niet te sterk genoeg voor die drie auto's?
2) Waarom transformeerden Bumblee, Dino en Sideswipe niet direct in de robot mode? Dit gebeurt maar heel even en dan rijden ze weer door.
Waarom kan Bumblebee nog steeds niet praten? In deel 1 hielp Ratchet hem er al mee, maar twee delen verder nog niets.
Wat ik ook jammer vond is dat niet werd verteld hoe Megatron aan zijn nieuw lichaam kwam.
Ook zag ik 1 verwijzing naar een andere film, en niet van Michael Bay. Het gaat om het moment, ik bedoel hier geen scenes mee.
Ik vond het leuk dat 1 decepticon een beetje op terminator leek. Het gaat om de decepticon in de flat die binnen komt door het raam. Je ziet hem zijn wapen herlanden en ik dacht gelijk aan terminator. Het is de scene waar ze allemaal in de flat zitten en verstoppen voor de decepticon die binnen komt.
Ook leken veel robots op andere karakters van andere films, ik zag Predator look a like voorbij komen en Alien look a like. Ook de drie zwarte suv's op de snelweg hadden wat weg van de tweeling uit de The Matrix films, vooral dat haar.
Wat ik zeer opmerkelijk vond was de bom die Sam plaatste in Starscream. Hij had 30 seconden de tijd om te ontsnappen, alleen het waren zeker meer dan 30 seconden voordat hij afging.
De stem van Soundwave was ook super.
Al met al is Dark Of The Moon een top film. Hopelijk binnenkort deel 4.
Afbeelding
"Looking good is what life is all about. "

Dennis
Seeker

Berichtdoor Dennis » 06 Jul 2011, 18:03

Zo,

gisteren ook naar DOTM geweest, en weet neit goed wat ik er van moet zeggen. Vond het wel een vermakelijke film, met leuke verwijzigingen. Sommige momenten in de film gaan veels te langzaam, terwijl andere (zeker naar het einde toe) veel te sneel gaan. De nieuwe bots werden nauwelijks tot niet uitgediept, en het verhaal rondom carly had ook maar weinig om handen (wel vreemd overigens dat de hond van miquela bij sam is gebleven)

Dan het 3D, ik vond het helemaal niks! sommige momenten waren wel mooi, maar om nou te zeggen dat ik het de moeite waard vond? geef mij maar gewoon 2D met graphics van hogere kwaliteit. door de 3D kwamen sommige scenes super chaotisch over, en werd het beeld imo onscherp. Ik moet wel zeggen dat ik een prismatiscshe afwijking aan mijn ogen heb waardoor ik sowieso al moeite heb met het focussen van mijn ogen, en 3D helpt daar dan ook echt niet bij, ik was echt kapot na de film..

Al met al, op sommige punten de beste van de drie, naar mijn beleving wel de meest serieuze van het stel. Maar helemaal bekeken blijft 1 het beste. Ik wil DOTM eerst nog een keer thuis op de bluray zien, kijken of ik m dan beter kan volgen :P (deel 2 ben ik thuis op de bank ook meer gaan waarderen dan in de bios)

Idd zie je trouwens de twins in het begin in de line-up binnen komen rijden bij NEST headquaters, en ik meen ook dat je een van de arcees zag. sowieso vreemd om te horen dat er maar 9 autobots op aarde zijn (want waar zijn dan de twins o.a. gebleven?)

Ach, ik heb me iig wel vermaakt in de bios, en daar gaat het om! Ik kijk toch al niet te serieus meer naar de TF films. Mar vond de verwijzingen naar oudere series wel echt tof!

Groeten Dennis
Afbeelding

Sometimes nightmares are all that remain of our visions of the truth

Shockwave's solution
Seeker

Berichtdoor Shockwave's solution » 06 Jul 2011, 20:58

Sorry dat ik het zeg maar ik ga gewoon geen Transformerfilms meer kijken van Micheal Bay. Het viel zo enorm tegen. De aktie kon mij niet bekoren. De vele verwijzingen naar G1 episodes vond ik fijn maar echt niet leuk uitgewerkt.. Het was alsof je naar de snackbar ging en gelijk voelde: 'Dit is niet goed'. Echt doodzonde...
Ever danced with the Devil in the pale moonlicht?

Andersonoid
Autobot Car

Berichtdoor Andersonoid » 06 Jul 2011, 21:05

er gaan weer geruchten over een nieuwe trilogie en dat jason stratham erin voorkomt :')

BradTheMad
Minibot

Berichtdoor BradTheMad » 07 Jul 2011, 09:32

Ik hoop in ieder geval op een reboot ipv dat ze hiermee verder gaan. Feit blijft dat Transformer-fans niet alleen Autobot-fans zijn en als je alle interessante Decepticons afknalt houdt het voor een toch wel vrij grote groep al snel op. Zou ook knullig zijn als ze de matrix gebruiken om alle cons weer terug te halen of, desondanks ik best wel Galvatron zou willen zien, ik me afvraag of een Unicron-saga zou werken als film.
Andere verhalen met Autobots versus whatever boeien me nu eenmaal niet zo gek veel en ik ben niet de enige. Dan is er nog de groep die het al vanaf de eerste film zat was :mrgreen:

Moest wel lachen hoe veel fans boos waren over Megatron's dood maar hoe meer ik er over denk hoe meer ik vind dat het maar het beste is. Eindelijk uit zijn lijden verlost is na twee films neergezet te zijn als een enorm watje die iedere keer in elkaar gebeukt werd. Dit was niet de tiran waar ik op zat te wachten in een film tenzij je het terroriseren van plaatselijke fauna in Afrika meetelt.
Maar goed ook Optimus vind ik echt niet de wijze, kalme leider in de laatste twee films. Toen hij "let's kill them all" zei in de film was dat echt een enorm cringe-moment voor mij en zijn fascinatie met hoofden eraf trekken gaat ook veel te ver. Ik ben misschien geen Autobots fan maar ik verwacht wel dat Prime...wel Prime is.

Doe mij maar een re-boot :mrgreen:

Scourge
Autobot Car

Berichtdoor Scourge » 07 Jul 2011, 23:23

Tja , er word wel 's gezegd dat er geen een sequel beter is dan het origineel ...
In dit geval is dat niet zo , deze is echt veel beter dan tweede deel net zoals het tweede deel beter was dan het eerste .
Het geluk is dan , dat er niet zoveel jaren overeen zijn gegaan net als bij Star Wars ...of Star Trek...
Dit was 'n mooie afsluiting van 'n trilogie ..

'N leuke plot om te laten lijken dat de Apollo / Maan missie eigelijk was bedoeld om die ruimteschip te gaan onderzoeken ...

Ze lieten wel 'n groot gat tussen het tweede deel en het derde deel ... Want wat was er gebeurt met Skids , Mudflap en met Jolt en met Nikeala ?
Dat vond ik wel jammer .....

Maar wat 'n goede film . Nu ik hier bezig ben is het 2 uur geleden dat ik het gezien heb in 3d zelfs . En wat was het 'n gave film ....
( Alleen jammer van de toys Hasbroprutsers )
" The ultimate betrayel " Sentinel Prime was 'n goeie plot , Ik had nog niet veel trailers bekeken maar toch had ik het gevoel dat ie niet deugde ....
Jammer van Ironhide , toen dat gebeurde hoorde je in de zaal gewoon zuchten van ongeloof ....
Ook jammer van Que die had ik ook graag wat meer gezien , had wel iets weg van 'n oude sensei ...
En voor de rest van nieuwe aanwinst gewoon gaaf ( Again Alleen jammer van de toys Hasbroprutsers ) ...

En dan Shockwave en Colossus , 'n uniek maar gaaf duo ! Ik ben toch benieuwd of Third Party hier iets op weet ..
Megatron's nieuwe Alt mode vond ik toch bij hem passen gezien de schade die hij had , maar vond Alt mode van de tweede film toch in het algemeen het beste ... .

Dan blijft er toch maar weinig over voor de vierde film ... Er werd gezegd dat er weer 'n nieuwe trilogie eraan komt ..Wie weet ?
Mischien de Aerialbots vs Stunticons In ieder geval meer combiners Galvatron , Cyclonus en the Scourge , Nemesis Prime en alfa Trion en mischien hints voor de komst van Unicron .Mischien iets voor 'n nieuwe onderwerp ?

Cybertron in deze film was groot ( ik dacht groter dan in cartoon series , maar dat weet ik niet meer zeker ) Hoe groot zal dan Unicron dan wel niet zijn ...
Next time we meet you cease to exist , that i promise you !

wilcosu35
Targetmaster

Berichtdoor wilcosu35 » 08 Jul 2011, 05:57

ik heb hem gisteren gezien en ik vond het een prima spektakel :P
'Met grijze worst, lekker warm, formaat afgeschoten kinderarm.
Wordt in Utrecht zeer terecht, al eeuwenlang het brood belegd'

Dennis
Seeker

Berichtdoor Dennis » 08 Jul 2011, 08:56

Meneer Bay heeft toch al eens aangegeven dat hij een film met Unicron niet zag zitten? dit omdat een karakter als unicron bijna onmogelijk goed op beeld te zetten is (denk aan galactus in de 2e FF film) Of meneer bay moet de neiuwe trilogy gewoon niet maken :)
Afbeelding

Sometimes nightmares are all that remain of our visions of the truth

starscreamdestron
Autobot Car

Berichtdoor starscreamdestron » 08 Jul 2011, 12:08

Een Unicron trilogie zie ik idd ook niet gebeuren, Dennis heeft gelijk in FF2 sloegen ze er ook niet in om Galactus goed uit te werken en laten ze slechts op het einde een
schaduw van zijn helm zien. Dus die trilogie zie ik niet gebeuren, maar ik heb het daarvoor ook reeds gezegd, ik ben er vrijwel zeker van dat ze een prequeltrilogie gaan maken, zoals star wars en de x-men films nu. Kan wel interessant zijn, zoals de war within en war for cybertron. Zolang Michael Bay maar niet regiseert.
Afbeelding
They've got a power and a force that you've never seen before, no one can ever take them down, the power
lies on their side. Tommy and Kimberly, the greatest Rangers ever.

Ratbat
Autobot Car

Berichtdoor Ratbat » 08 Jul 2011, 13:50

Hoe fokking vet gewoon deze film! Lekker veel transformers, baanbrekende effecten, dun verhaaltje,veel verwijzingen naar de g1 cartoon, non-stop action!! veel beter kan een transformer film toch echt nie worje mensjes....imo

Ooh ja, en die crankcase = 1 toffe dude! die dreads zijn epic! :cool:
Afbeelding

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 08 Jul 2011, 19:00

De film heeft in Nederland in 1 week €1.820.311 verdiend:

http://www.filmdistributeurs.nl/files/1127top20week.pdf

In het eerste "weekend" (vanaf dinsdag) €1.417.463, dat is ongv €400.000 meer dan ROTF in het eerste weekend had.

Wereldwijd staat de teller al op $511,109,874
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

ransack
Seeker

Berichtdoor ransack » 10 Jul 2011, 12:08

ik vond het een hele vette film ben gisteren eindelijk geweest
leuke verwijzingen naar de g1 cartoons en ik weet niet of het jullie is op gevallen maar die battle met megatron op het einde had prime z,n bijl ipv zijn zwaarden vond ik iig erg tof
Afbeelding

Michel_Beckers
Headmaster

Berichtdoor Michel_Beckers » 12 Jul 2011, 05:58

ik ben gisteravond geweest met Marco.
ik vond het echt een te gekke film, voor al 3d gebeuren was echt cool.
kan er niks slechts over zegge, weer een stukje heftiger dan ROTF.

ik weet zeker dat ik em nog vaak ga kijken :cool:
Afbeelding

Terug naar “Transformers Movie”