Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Forum voor de 2007 live action film en zijn sequels
HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Re: Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor HellSpawn » 01 Jul 2011, 12:11

De Ferrari Transformer "Dino" noemen is juist wel heel erg toepasselijk. Mag jij raden hoe de veel te vroeg overleden zoon van oprichter Enzo Ferrari heette, die vlak voor zijn dood een sportauto voor het bedrijf ontwikkeld heeft. ;)

Skids en Mudflap miste ik ook in de film. In de comics die ik gister ook gekcoht heb worden ze door Sentinel gelijktijdig met Ironhide afgemaakt. En ik heb weer gemist wanneer Barricade aan zijn eind kwam. Je zag hem bij Shockwave staan vlak voor de afgewende executie van Bumblebee, en daarna niets meer. Of heb ik door alle actie nu wel gemist dat hij on-screen aan zijn eind kwam?

Ik vond de film geniaal! Ruim 2,5 uur genieten van top actie, zoals we van Michael Bay gewend zijn. Bijna alle Autobots leven nog, van de ruim 200 Decepticons die aan de laatste fase deelnamen leven er ook nog genoeg voor een vervolg. Het totale uitmoorden van de main Decepticon cast maakt de weg vrij voor Galvatron, Scourge en de Sweeps. Aangenomen dat Bay ooit nog een vervolg gaat maken op deze film trilogie.
Afbeelding

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 01 Jul 2011, 12:24

"Dino" voor de Ferrari Transformer was juist heel toepasselijk. Naast een jaren '60 model (kleine sport coupé, net zoals de Ferrari in de film!)die Dino zelf ontwikkeld heeft is het ook de naam van de veel te vroeg overleden zoon van oprichter Enzo Ferrari.

Skids en Mudflap gingen in de DOTM comics gelijktijdig met Ironhide dood. Waarom ze in de film weer van dit soort losse eindjes overhouden is me een raadsel. Net zoals het weer niet laten zien dat Barricade om zeep geholpen wordt (??), aangenomen dat er meer met hem gebeurde dan het kapotschieten van zijn ogen tijdens de executie scene waarin 'Bee gered werd.

Het uitmoorden van de Decepticon cast maakt voor mij de weg vrij voor Galvatron, Cyclonus en Scourge. Nog genoeg characters over voor een nieuwe trilogie, ook met de menselijke factor. Sam + Carly = Daniel. :magnus:
Afbeelding

Dynobot
Wheelie

Berichtdoor Dynobot » 01 Jul 2011, 14:51

Op zichzelf is de nieuwe film best tof. Als je het verhaal niet te veel verbindt met de andere twee films klopt het. Maar als je het echt als een drieluik ziet, dan zitten er behoorlijk wat gaten in. Ik vond het 3D effect eigenlijk niet echt geweldig. Maar ja, vindt maar eens een bioscoop die hem nog in 2D draait.

Gurenn
Wheelie

Berichtdoor Gurenn » 02 Jul 2011, 00:04

^ In België draaien ze hem nog overal 2D, maar hier hebben we niet eens meer IMAX-bioscopen.
Atsusacon, join our fifth anniversary on 18-19 July 2015!

Andersonoid
Autobot Car

Berichtdoor Andersonoid » 02 Jul 2011, 18:20

die recensent van nu.nl is echt te grappig voor woorden :')

ElekTriC
Powermaster

Berichtdoor ElekTriC » 02 Jul 2011, 19:26

denk dat ze niet snappen dat het juist daarom gaat lol. wat wil je dan? dat de autobots een zoektocht naar iets hebben met afentoe een decepticon die ze met 1 klap kapot maken? nee nee dat kan niet hoor. tis een actiefilm. en dat heeft die geleverd
Afbeelding

Andersonoid
Autobot Car

Berichtdoor Andersonoid » 02 Jul 2011, 19:47

ElekTriC schreef:denk dat ze niet snappen dat het juist daarom gaat lol. wat wil je dan? dat de autobots een zoektocht naar iets hebben met afentoe een decepticon die ze met 1 klap kapot maken? nee nee dat kan niet hoor. tis een actiefilm. en dat heeft die geleverd

denk het ook de recensies van de vorige twee films waren bijna precies hetzelfde :roll:

Shockwave's solution
Seeker

Berichtdoor Shockwave's solution » 04 Jul 2011, 07:54

Ik ben afgelopen vrijdag geweest en hoewel ik het begin van de film erg interessant vond beginnen daalde mijn aandacht al vrij snel.. Ik verheugde mij echt op de introductie van bepaalde characters als Shockwave maar Shockwave bleef gewoon een bij-figuur. En wtf was Soundwave nu? Die was ook echt iniemienie in vergelijking met Megatron... :S Ondanks allerlij referenties naar bekende episodes uit de serie kan ik niets anders cooncluderen dan dat voor mij de filmserie het gewoon niet is. Deel 1 vond ik echt leuk maar deel 2 en 3.. Nee, ik hou het bij de G1 tekenfilmserie.. Helaas...
Ever danced with the Devil in the pale moonlicht?

Snoe
Seeker

Berichtdoor Snoe » 04 Jul 2011, 08:46

Ik ben gisteren geweest en heb me, op de gebruikelijke Bay momenten ("WHO IS WITH ME!?") na, prima vermaakt. Ik kende het script niet, dus het Sentinel gebeuren was vrij verrassend. Leuk verhaal.

Mij werd verteld dat mensen met een lui oog, films niet in 3D konden zien. Ik heb een lui oog en ik heb volop kunnen genieten van dit IMAX 3D spektakel. Er had wel wat nadrukkelijker gebruik gemaakt mogen worden van 3D, maar dat is een minor complaint.

Ps: Ik heb niet deze hele thread gelezen, maar vonden jullie het ook niet raar dat de zon bleef schijnen terwijl er een gigantisch planeet tegen de aarde aan hing? :)
Afbeelding

starscreamdestron
Autobot Car

Berichtdoor starscreamdestron » 04 Jul 2011, 10:28

Ik heb de film zaterdag in 2d gezien en zondag in 3d en ik had het zogenaamde 3d wauw effect toch wel ...
Nu de film opzich, de start met de maancrash, de originele beelden, apollo 11, da vond ik allemaal zeer geslaagd, maar dan ... Sam redt twee maal de wereld, krijgt een medaille van de president, maar slaagt er niet in om een job te vinden...dan komen zijn irritante ouders op bezoek, de dialogen man man man :magnus: Carly doet opnieuw wat Megan Fox in deel 1 en 2 deed, gewoon bevallig door beeld lopen, oke daar heb ik niets op tegen ;) maar het acteerniveau tja. De verhaallijn bakkelt dan wat verder tot de pauze en het gemor in de zaal tijdens de pauze doet toch wat slechts vermoeden. Maar dan begint deel 2 en weet je dat Michael Bay de film regiseert en weet je dat het verhaal zich opbouwt naar het onvermijdelijke explosieve eindgevecht waar de reeks toch voor bekend staat. Als je de enkele onlogische beelden en plotwendigen over het hoofd ziet vond ik het eindgevecht eigenlijk heel goed meevallen.

Transformers 3 is geen meesterwerk, maar de voor 3d gemaakte film vind ik wel de beste in de trilogie. Echter de teenkrommende dialogen, de flauwe humor, de vele onlogische en onafgewerkte plotwendingen zorgen voor irritatie. Shia kan Sam in deze film niet neerzetten zoals hij dat in de vorige twee wel kon. In het begin van de film is Sam gewoon een zielig mannetje en is het maar de vraag hoe dat Carly op hem kon vallen, maar dan red Sam opnieuw de wereld en dan begrijp je wel waarom.

De Autobots: prime is badass waar is G1 prime, bumblebee doet zijn werk, dino de ferrari mold is sweet, sideswipe heeft die eigenlijk wel iets gezegd, ironhide wordt gewoon koudweg afgemaakt, ratchet opnieuw heeft die eigenlijk wel iets gezegd, q is irriant en dan de twee kleintjes he.

De Decepticons: starsceam krijgt eindelijk tekst, megatron is ja niet megatron, shockwave is wel cool, soundwave is ja niet soundwave, barricade is terug om dan terug te sterven, laserbaek praat heeeeel veel, sentinal is verassend.

Besluit: DOTM heeft potentie en is wel de meest volwassen en donkere film van de drie. Michael Bay wou blijkbaar het 1 en ander recht zetten na revenge of the fallen. Het eindgevecht is cool, maar gaat er misschien wel over, prime is prime niet meer, met 1 arm megatron en sentinel koud weg afmaken. Is dit het einde van de trilogie, waarschijnlijk niet, wat ik persoonlijk denk ... Transformers 4 : The War Within ... en dan 5 en dan 6 ... de prequel trilogie ...
Laatst gewijzigd door starscreamdestron op 04 Jul 2011, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
They've got a power and a force that you've never seen before, no one can ever take them down, the power
lies on their side. Tommy and Kimberly, the greatest Rangers ever.

BradTheMad
Minibot

Berichtdoor BradTheMad » 04 Jul 2011, 14:34

Stukken beter dan de prut die RoTF was maar het einde is voor mij echt een definitief einde. Alle Decepticons die ertoe doen zijn dood!
Megatron's dood zelf had ik geen problemen mee maar de manier waarop staat me erg tegen. Ik vond Megatron in de eerste film perfect neergezet; de big bad guy waar je bang voor bent maar in deel 2 werd dat al afgezwakt door hem een soort onderdaan van de Fallen te maken en in deze kwam daar nog een schepje bovenop. Triest.
Aan de andere kant deed zijn gedrag, van de weinige screentijd die hij had, me al een beetje aan Galvatron denken. Hij was echt zwaar de weg kwijt. Dus wie weet inderdaad een Unicron-vervolg? Of iets in die richting?
Zou hem in ieder geval nooit meenemen naar de dierentuin gezien zijn gedrag richting dieren. :haha:
De korte scene in de steeg waar hij naar Cybertron kijkt vond ik dan wel mooi en erg passend voor een tiran die weet dat zijn einde nabij is en zijn plan misschien meer kwaad dan goed heeft gedaan.

Alle plotholes ga ik niet eens over beginnen, gewoon vreselijk slecht maar dat is voornamelijk aan deel twee te danken waar er echt een zooitje van gemaakt is.
Maar ondanks deze zwaar negatieve punten was het gewoon een goede actiefilm met erg leuke knipogen naar G1. Deel 4? Nee daar kijk ik eigenlijk niet naar uit want al mijn favoriete karakters dood. Bij G1 hield het voor mij als jong ventje ook op na de movie.

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 04 Jul 2011, 15:52

Gister heb ik hem eindelijk gezien in IMAX 3D. Ik heb genoten, veeeeeeel beter dan ROTF. Ik weet nog niet of ik hem beter vind dan deel 1. Het is een heel ander soort verhaal.

Het verhaal was leuk, interessant en goed opgebouwd. Niet een heel ingewikkeld verhaal, maar voldoende voor een film zoals deze. Heel erg grote plotholes waren er niet en personages deden geen vreemde dingen zonder enige motivatie (zoals in ROTF).

Peter Cullen was GEWELDIG als Optimus. Echt zijn beste performance tot nu toe IMO. Al mijn zorgen die ik had over de stem tijdens TF Prime zijn weg. Hij kan het nog.
Optimus zelf was ook echt een personage vond ik. *Alles* zat tegen. Z'n planeet was al verwoest door millennia aan oorlog, blijkt zijn oude mentor nog te leven waardoor hij weer een beetje hoop krijgt, blijkt hij evil te zijn en vermoord hij Ironhide.. Optimus was dus grandioos pissed-off. Ik vond in deze context zijn brutaliteit meevallen en best te verantwoorden. (alhoewel ik niet vind dat Optimus Sentinel had moeten vermoorden, maar later meer daarover)

Megatron... tja.. geweldig design (Leader Class figuur. NU!!) maar weer ernstig op de achtergrond. Heel veel kan ik er niet over klagen aangezien het zelfs in de film werd benoemd, maar Megatron kon in deze 3 films zo veel meer doen. Laten we het erop houden dat hij nog ernstig gewond is.
Ook niet echt leuke omstandigheden waarin hij de laatste jaren leefde. Overigens in die introductie scene ging hij een olifant neerschieten, maar dat is er duidelijk uitgeknipt. Ook jammer dat er verder niet op de hatchlings is teruggekomen, waardoor hun rol in deze film en ROTF gewoon een vreemde, vrij nutteloze toevoeging blijft. En wat was er met dat wandelende hoofd? :P (Igor heet ie blijkbaar)
Maar mijn allergrootste klacht over Megatron (en mijn grootste klacht over de film).. hij ging veeeeeeel te makkelijk en snel dood. Echt 5 seconden.. door een Optimus.. met één arm!!. Lame.

Sentinel Prime was awesome. Hij stal elke scene waarin hij speelde. Leonard Nimoy was de perfecte stem ervoor. Arme Ironhide :( Cosmic Rust! Het verbaasd me hoe zorgvuldig deze twist geheim wisten te houden. Sentinel zat in geen enkel promotie materiaal. Shockwave werd gehyped als de big-bad in deze film (zelfs in de film, in het begin bij Tjernobyl). Zelfs die foto in Empire Magazine dat Optimus en Sentinel gebroederlijk naast elkaar staan is gewoon nep.
Grappig dat Sentinel eigenlijk in alle continuiteiten een enorme lul is :P Ik vond wel dat ie misschien een tikkie te evil was. Zijn motieven heb ik geen problemen mee en passen zelfs in de prequel comics (nergens wordt daarin gezegd dat Sentinel aliens/mensen aardig vind). Ik had alleen liever gezien dat hij op het einde nog iig had ingezien dat hij verkeerd zat (om toch nog een beetje dan nobele Autobot sentiment te laten zien). En ook dat Megatron hem het genadeschot had gegeven ipv Optimus (want hij moest wel dood na alles wat hij gedaan heeft)

- Shockwave had ik eigenlijk wel verwacht zo. Heb ik geen problemen mee. Hij was awesome, gevaarlijk had veel meer dreiging dan Devastator in ROTF.
- Soundwave vond ik iets te weinig in beeld komen, maar net genoeg om er tevreden mee te zijn. (let op z'n koplampen in auto mode in de scene dat Carly boos wegloopt bij Sam)
- Laserbeak stal de show. Aangename verrassing dat hij kon praten.
- Starscream vond ik weer leuk ("I like your little insect feet when you try to run!") En ging IMO op een goede manier dood.
- Leuk om Barricade weer even te zien
- Q/Wheeljack. Bijna net zo'n nutteloze rol als Jolt. Het verschil is dat hij wat regeltjes tekst heeft gekregen.
- Dino/Mirage had z'n momenten. Idem voor Sideswipe
- Wheelie en Brains waren best geinig.
- De trailer van Optimus verandert dus in een wapen arsenaal. Jammer genoeg zien we het ding maar 1 keer heel even. Helemaal jammer dat we geen transformatie scene met Optimus z'n jetpack kregen. Opeens kwam die aangevlogen. Had meer ingezeten.
- De grootste plothole in het laatste uur.. hoe werden de Autobots gevangen genomen.
- De Dreads waren awesome. Ik hoop echt dat Hasbro die andere 2 in Deluxe vorm maakt en dat ze allemaal in dezelfde alt mode veranderen. Denk dat ze Crankcase wel kunnen remolden voor die andere.
- De mensen stoorden me niet, dus dat is positief.
- De film is lang, maar dat merk je pas als die is afgelopen en je probeert op te staan :P. Veel beter als het eindeloze rennen in de woestijn in ROTF.

Zo, dat was het. :P
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Starscreamer
Minibot

Berichtdoor Starscreamer » 05 Jul 2011, 09:41

Gisteren de film gezien in de bios en kreeg soms het gevoel dat ik maar de helft mee kreeg. :P

Pluspunten:
- Wheeljack zie je dood gaan dat zag je niet in de tekenfilm :-)
- Ironhide ging ongeveer op dezelfde manier dood als in de tekenfilm
- arm optimus (dark awakening) :prime:

Minpunten:
- dood van Starscream door mensen :cry:
- Veel Decepticons weining personage's
- weinig zegende vernieuwingen
- dinobot had ik iets meer van willen zien (moet ik hem zie als beastwars vairant of wat anders???) wist ook pas dat het dinobot was naar de aftiteling )

deel 4 zou niet kunnen met scourge, cyclonus en Galvatron :evilgrin:

Megatron is dood (Galvatron)
Cyclonus en scourge (Insecticons thundercracker en skywarp heb ik nog nooit gezien)
en de nieuwe chick vond ik ernorm lekker :oops:
I hate to call you a coward Master, but sometimes... cowards survive!!!!
Afbeelding
Decepticons 4 ever!!!

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 05 Jul 2011, 20:51

Dinobot? Bedoel je Igor ofzo? :P

In de concept art van Josh Nizzi zie je dat Igor oorspronkelijk het hoofd van Long Haul had moeten zijn. Je ziet zijn vernielde lichaam ernaast liggen :)

Fire schreef:
Hans schreef:Fire: mijn echtgenote is het met je eens, Rosie is beduidend minder "girlpower" dan Megan... die reed met Bumblebee op sleeptouw de battle weer in, Rosie probeerde Sam juist te overtuigen dat hij geen held is...

Hans, check m'n post. Moest een zin veranderen dank zij jou :haha:

Lol :)

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 06 Jul 2011, 10:19

Snoe schreef:
Mij werd verteld dat mensen met een lui oog, films niet in 3D konden zien. Ik heb een lui oog en ik heb volop kunnen genieten van dit IMAX 3D spektakel. Er had wel wat nadrukkelijker gebruik gemaakt mogen worden van 3D, maar dat is een minor complaint.

Ik heb ook een lui oog maar dat heeft er niets mee te maken. Als je gewoon diepte ziet, zie je dit ook. Je ziet waarschijnlijk gewoon minder aan 1 kant. Of dat nu een lui oog is of omdat je gewoon ouder wordt, dat doet er verder niet aan toe.
Anders zou bijna niemand 3d kunnen kijken ;)

Terug naar “Transformers Movie”