Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Forum voor de 2007 live action film en zijn sequels
Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Supreme Unicron » 28 Jun 2011, 16:23

Vanaf vanavond in de bios!

Wat vonden jullie ervan?

Let op, dit topic komt vol te staan met SPOILERS!!!

(er hoeven dus geen spoiler tags gebruikt te worden want mensen zijn al gewaarschuwd)

*kruipt onder steen totdat ik hem zondag eindelijk kan kijken*
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Fire
Targetmaster

Re: Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Fire » 28 Jun 2011, 23:22

Ik heb het gezien...ik heb het gezien :cool:

Ben net terug van Pathe Schev voorstelling van 20:45u

Wat vond ik ervan?

Spoiler:
* Verhaal technisch zag ik G1 Season 1 Megatron Masterplan Part 1 & 2 + The Ultimate Doom Part 1, 2 & 3 erin.
Wel gaaf dat ze eindelijk iets van de cartoons hebben verfilmd. Miste dat ik deel 1 & 2, maar goed ben ook niet verder dan G1 gekomen :roll:
* Ik miste Mikaela a.k.a. Megan Fox!!! Sorry hoor maar vind de acteerwerk van Rosie Huntington-Whiteley totaal niks! (my opinion)
Megan was meer de geemancipeerde vrouw waar heel veel vrouwen zichzelf wel in hebben gezien (of kunnen zien) waardoor de film voor veel vrouwen ook heel leuk kan zijn. Plus volgens m'n vrouw & vriendinnen vonden ze Sam & Mikaela een veel leukere stelletje. Met Rosie heb je dat niet...
Aan het eind stookt ze Megatron op tegen Sentinel Prime en moet zeggen dat ze dan pas wel naar voren kwam. Denk dat ze meer een 'darker rol' kan spelen v in de toekomst dan Carly want haar rol vervult ze ook niet echt...Carly was echt een Autobot fan en zij wordt dat pas aan het eind...
* De eerste 30 minuten; boring! Het acteerwerk gedeelte dan en niet van de Transformers...
Denk ook dat het door de schrijver komt...je ziet duidelijk de verschillen...deel 1 en 2 een verhaallijn opzich en 3 meer G1 gericht...
Maar daarna was het heel vet!!!
* Jammer dat Ironhide dood gaat & Starscream
* Jammer dat Megatron dood is...of wordt hij Galvatron in deel 4? Je weet maar nooit in de realistisch Transformer Hollywood wereld...
* Jammer dat de non-american cars minder in beeld zijn gekomen zoals Dino(? moet dit niet Mirage zijn?), Einstein & Soundwave
* Hebben de overige Transformers wel genoeg speech tijd gekregen in deze deel???
* Goed acteerwerk van Shockwave (hij regeerde als de Decepticon badd ass) / Sentinel Prime was een heel goed overloper, als protector of Cybertron want dat was z'n doel / Laserbeak; gaaf dat hij diverse alt modus heeft.
Grappig dat deel 2 over de Fallen ging, een ex-prime en dit keer weer over een Prime die niet een ex-prime wilt worden maar wel gedraagd
* Locaties en geschiedenis heel leuk in elkaar gezet. Lekker donker, niet oplosbaar + Terminator style locaties...
* Jammer dat ze niet laten zien hoe Optimus Prime merge met de trailer in Jetmodus. Leek wel alsof JetFire weer terug was, het speciale van de trailer was weg...
etc.

Kan er nog uren over door gaan ;)

In vergelijking met de andere delen?
Deel 1; Leuk voor mensen die geen band hebben met Transformers zoals m'n vrouw maar niet voor mij. Teveel acteer tijd en weinig Transformers.
Low
Deel 2; Gaaf voor fans en nieuwe fans, veel Transformers en goed acteer tijd, juiste mix.
Medium
Deel 3; Gaaf voor fans en nieuwe fans, veel Transformers en goed acteer tijd, maar vraag me af of dit wel ' past ' als vervolg op deel 2 :roll:
Medium

Maar om een of ander reden heb ik een gevoel dat ik iets miste in de film maar kan tot heden niet plaatsen :roll: :roll: :roll:

Met andere woorden; check het zelf, make your own judgement and share it with us.

CONS:
* Jammer van Rosie...

PROS:
* Eindelijk vergelijking met G1 en dan niet alleen de namen maar ook verhaallijn

Ben heel benieuwd naar jullie mening ;)

*** EDIT ***
Regel Megan Fox aangepast: vriendin(nen) --> vrouw & vriendinnen
Kreeg op m'n kop van m'n vrouw omdat Hans z'n vrouw wel VROUW noemde ipv vriendin :haha:
Laatst gewijzigd door Fire op 29 Jun 2011, 19:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nieuwste hauls
Takara Masterpiece MP-31, Legends LG-04 Roadbuster, Legends LG-05 Whirl
Update MAR2016 ファイヤー

Vector Sigma
Personalities Creator

Berichtdoor Vector Sigma » 29 Jun 2011, 11:09

gisteren de film gezien .

en heel bewust wist der helemaal niets van af !
al die tijd de topics gemeden over de film om me echt te laten verrassen !

vond de film GOED !

Spoiler:
verhaallijn , de knipogen naar G1 die der gemaakt zijn..waardoor je eigenlijk al aanvoelt hoe het verhaal lopen gaat.
de special effect ! vind ze echt super !! zo veel verbeterd lijkt wel ten opzichte van de andere 2 films !
scene met Sentinal en Optimus in een stukje woestijn ...de reflectie van elkaar in elkaars body ! echt zo mooi !!!
de Intro van de film vond ik juist helemaal te gek !!! het verhaaltje wat ze brengen..hoe ze ergens naar toe werken ..super special effect van Cybertron !
en echt heel erg tof dat ze onze echte menselijke maanlanders bij de film betrekken !!!

opbouw van de film , de actie .....en dan richting het einde van de film..

der gebeurt weer zoveel ....en daar door zit je ook weer met vragen ...hoe komt Bumblebee plotsteling ineens gevangen BV..

al dat actie geweld ......en wie zien we ineens weer Barricade !!!! weer een mysterie opgelost ..hij was der nog wel !

toch lijkt het weer , is het weer zo....op het einde moet alles echt knallen knalle knalle...gaat te snel....de film moet af ...
het einde was ineens ook echt het einde van de film ....terwijl je het niet verwacht ...ze dat net ff anders hadden kunnen doen ...want vnd dit geen mooi einde zo..ff een speach en hoppa de aftiteling..

op naar deel 4 ????
Afbeelding

daviddt
Wheelie

Berichtdoor daviddt » 29 Jun 2011, 11:50

Ik vond hem feitelijk teleurstellen. Ik keek er zo naar uit.
De twins waren er niet, zoals verwacht. Vond ik wel spijtig.
Wat gebeurd er met brains en Wheelie? Zijn ze dood?
Vond het ook raar dat de autobots opeens gevangen waren genomen.
Het einde vond ik ook minder. Megatron red Optimus en die hakt gewoon zijn hoofd eraf.
De dood van Ironhide vond ik ook minder. Hij loste gewoon op. Zou beter zijn mocht OP hem gevonden hebben
Als je trailer zag zag je al héél veel.

The wreckers hebben ook niet zo veel gedaan.
Starscream kwam nu wel veel in beeld

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 29 Jun 2011, 13:58

Ik vond het een geweldige film!! Verhaallijn boeit me niet zo, was gewoon HEEL VEEL TRANSFORMERS AKTIE :D
Gewoon lekker de hele tijd heel veel Transformers in beeld. Dat vond ik het coolste.

Spoiler hierbeneden:

Wel een enorme slachting aan characters, met goed fatsoen kan je inderdaad geen vierde film maken. Hoe wil je Megatron nu nog terugbrengen? Soundwave, Shockwave en Starscream zijn echt kompleet TOAST, die kunnen echt niet meer terugkomen, al hun hoofden zijn compleet vernietigd. Galvatron en Cyclonus als compleet nieuwe characters introduceren zou wel weer kunnen natuurlijk, maar ik denk dat ze beter een reboot kunnen doen. Dit movie Universe heeft een mooi einde zo.
Fire: mijn echtgenote is het met je eens, Rosie is beduidend minder "girlpower" dan Megan... die reed met Bumblebee op sleeptouw de battle weer in, Rosie probeerde Sam juist te overtuigen dat hij geen held is...

David: aangenomen wordt inderdaad dat Wheelie en Brains dood zijn. Maar ja, dat schip viel gewoon in het water, dus waarom zouden ze dat dan niet kunnen overleven, vraag ik me gewoon af ;)
Ook het lot van Cybertron schijnt onzeker te zijn, maar ik meen toch echt gezien te hebben dat zich door de implosie van de Spacebridge een zwart gat in Cybertron vormde dat de hele planeet ineenscheurde...?

Observaties met betrekking tot de toys:
Ultimate Optimus Prime kopen is volstrekt zinloos. Hij combineert niet met de trailer. Die veranderde alleen maar in een soort rare opslagplaats voor wapens. Als je per se een Optimus truck met Trailer wil kan je net zo goed de Cyberverse playset kopen, die is stukken goedkoper. En die heeft meer overeenkomsten in functie met de film.

Welke Optimus wél helemaal show-acurate (movie-acurate) is, is volgens mij DA-15 Jetwing Optimus Prime van Takara. De wings kloppen helemaal, alleen de grote guns ben ik niet helemaal zeker van. Ik heb Jetwing Optimus op http://www.hlj.com besteld, hij is daar 103 euro. Bijna net zo duur dus als Ultimate Optimus, maar Jetwing Optimus is vele malen mooier, en dus veel meer show-acurate.

Leuk om te zien dat Laserbeak in alles kan veranderen behalve het voertuig waar de toy in veranderd. Die is dus volstrekt nutteloos... toch maar kopen voor de bird-mode dan maar...
Verwacht nog mooie Deluxes voor Que/Wheeljack, Dino en Soundwave. Hopelijk ook nog Leadfoot, dan zijn de Wreckers compleet.

De dood van Ironhide was een mooie verwijzing naar Cosmic Rust, Megatron op de stoel van Lincoln was een mooie verwijzing naar Dinobot Island, part 2. De afgerukte arm van Optimus was een mooie ode aan Dark Awakening. Er zitten dus zat leuke anecdotes in. Om nog maar te zwijgen van de verwijzingen naar Leonard "Sentinel Prime" Nimoy's rol van Spock in Star Trek (de ep 'Amok Time' op TV, waarbij Wheelie nog opmerkte dat Spock daar "evil" was... mooie aankondiging vooraf van het aanstaande verraad van Sentinel) en de vaste quote van Spock was ook mooi misbruikt hier (The needs of the many...) :)

Trouwens, heb de aftiteling even gefotografeerd en bekeken. De stemmen van Brains en Wheelie zijn dezelfde als die van de twins (Reno Wilson en Tom Kenny). De hond van Sam (en Mikaela in deel twee) is Bonecrusher, in het echt de hond van Michael Bay. De stemacteur van Sideswipe was een andere dan in Revenge ot Fallen. En Frank Welker was niet alleen een behoorlijk sadistische Soundwave, maar deed ook de stem van Shockwave. Oftwel: "Optimus" roepen en voor de rest wat alien gebrabbel :P
Vond vooral Peter Cullen, Leonard Nimoy en Charlie Adler als Starscream erg goed in deze film.

Erg mooi ook dat we Barricade duidelijk te zien kregen. Jammer alleen dat het in beeld brengen van het opblazen van een Decepticon generic belangrijker was dan het in beeld brengen van de dood van Barricade zelf...

Al met al een toch geweldige film, heel veel vette actie. Slechts een paar gemiste kansen wat de TF's zelf aangaat. Had ff de dood van Barricade in beeld gebracht, had even een status update voor Cybertron gegeven, en laat Wheelie en Brains op het eind nog ff zien, dan weten we dat ze het gered hebben. Kost relatief weinig moeite, maar dan hebben de fans wel closure.

Toch ga ik hem nog wel een paar keer kijken... de aktie blijft vet ;)
Laatst gewijzigd door Hans op 29 Jun 2011, 14:21, 9 keer totaal gewijzigd.

Andersonoid
Autobot Car

Berichtdoor Andersonoid » 29 Jun 2011, 19:07

^ misschien niet megatron maar wel galvatron :p?
anyway hoe was de (achtergrond)muziek in de film?

Fire
Targetmaster

Berichtdoor Fire » 29 Jun 2011, 19:51

Hans schreef:Fire: mijn echtgenote is het met je eens, Rosie is beduidend minder "girlpower" dan Megan... die reed met Bumblebee op sleeptouw de battle weer in, Rosie probeerde Sam juist te overtuigen dat hij geen held is...

Hans, check m'n post. Moest een zin veranderen dank zij jou :haha:

Fire schreef:*** EDIT ***
Regel Megan Fox aangepast: vriendin(nen) --> vrouw & vriendinnen
Kreeg op m'n kop van m'n vrouw omdat Hans z'n vrouw wel VROUW noemde ipv vriendin :haha:

:lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Nieuwste hauls
Takara Masterpiece MP-31, Legends LG-04 Roadbuster, Legends LG-05 Whirl
Update MAR2016 ファイヤー

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 29 Jun 2011, 22:34

Ik vond de film beter dan de andere twee. Een opmerkelijke verbetering.
Overall cijfer: een 8
Had beter kunnen scoren als er net iets meer diepte in de characters (zowel mensen als transformers) zat.

Een paar opmerkingen:
Spoiler:
- Sommige plot twists waren van een scooby doo logica. De autobots waren ineens gevangen genomen?!?!?! De Decepticons hebben Optimus en de matrix nodig om Sentinel tot leven te wekken, zodat Sentinel met zijn kennis de spacebridge kan openen, de decepticons de aarde kunnen overnemen en cybertron naar de aarde kunnen brengen, waar alle menselijke slaven de planeet kunnen herbouwen?
- leuke referenties naar g1: autobots verbannen van de aarde, cybertron naar de aarde halen, Megatron die plaats neemt op de stoel van Abe Lincoln (this throne was made for me!)
- Weinig dialoog van de transformers. Kreeg ook geen binding met de characters, muv van Prime.
- Sentinel was wat mij betreft de echte ster
- Prime was aan het eind psycho, vooral als hij megatron en sentinel in de pan hakt. Dat is niet de Prime die ik ken. One armed Prime "It's just a flesh wound"
Monty Python anyone?
- Bumblebee kwam niet over in de emo scene. Je weet gewoon dat het goed komt met hem. Zoals Peter Griffin zou zeggen, in de trand van Something something something dark side: " He one of the 4 main characters of this film, I think he's gonna be ok"
- Ironhide dood vond ik jammer, net als de dood van Jazz in het eerste deel. Had dan die Dino (heeft geen geschiedenis met de franchise) gedood
- Meer Sideswipe, maar nog steeds weinig tekst
- Ratchet had een bijrol
- De wreckers hadden een iets grotere bijrol
- Waarom noem je hem Dino als Mirage wel cooler was geweest? Hij had wel potentie
- Que (Wheeljack in de aftiteling) had ik geen binding mee. Had ook beter Que kunnen blijven heten, want ik heb toch een ander beeld bij Wheeljack. Niks figuur. Ik was zelf blij dat Soundwave hem neerknalde. Pussy! Die fighting instead of a whining wussie. Was wat mij betreft was dat ook een mislukte emo scene.
- Waar zijn Wheelie en Brains? Dood? Het ship crashte alleen. Als duo beter te pruimen dan Skids en Mudflap. Jammer dat ze als nobodies meer mochten zeggen dan Ironhide, Ratchet, Sideswipe, Que, Dino en de wreckers bijelkaar
- Ik vond Brains en Que enigszins op elkaar lijken.
- Weinig Megatron. Hij was erg passief.
- Weinig Starscream. Ik miste zijn hysterische en sadistische lach als hij de raket met de autobots neerknalt.
- Soundwave was ok. Gelukkig niet zo'n dooie diender.
- Laserbeak praat? Kreeg als een van de weinigen veel ruimte in de film.
- Shockwave zei niet veel, maar kickte wel
- Leuk dat Barricade twee seconden terug mocht zijn
- De dreads hadden meer potentie dan die honderden drones

-- Shia was prima
- Rosie Huntington Whiteley was best wel een blow up doll, ze kick niet echt reet. Ze keek wel dom in de slo mo scene in Chicago. Megan Fox is sexier, maar Rosie probeert tenminste nog te acteren.
- Tyrese kreeg als enige van de NEST troopers voldoende ruimte
- Mcdreamy was niet evil genoeg
- Jammer dat Frances McDormand en John Malkovich erg marginale rollen kregen toebedeeld. Die acteurs kunnen meer.

Tenslotte
- Alle Decepticon main characters dood?!?!?! Laserbeak, Starscream, Soundwave, Shockwave en Megatron. Hoe moet er nu een vierde deel komen? Worden hun lichamen in de ruimte gedumpt en opgepikt door Unicron ofzo? Dat Megatron Galvatron wordt? (misschien leuker als Megatron en Sentinel gemasht worden als een character in de vorm van Galvatron, dan wordt het een soort Frankenstein. Dat zou de gekte van Galvatron verklaren en dan zou Leonard Nimoy weer de stem kunnen doen)
- Dus Cybertron implodeerde? En daar zijn de Autobots niet treurig om??? Dus ook geen Unicron die Cybertron aan stukken scheurt in een volgend deel.
- Waarom heb ik het over een volgend deel? Waar zou het volgende deel in godsnaam over moeten gaan? Alle decepticons die er toe doen zijn dood!
- wat is er gebeurd met Jolt, Skids en Mudflap? En wat is er gebeurd met de constrcticons? Die waren ok niet allemaal dood, dat waren ook drones. Hadden makkelijk mee kunnen vechten/sterven. Ik denk dat de dood van Skids en Mudflap met gejuich zou zijn ontvangen.
- Ik had graag andere bestaande TF characters gezien dan een paar nieuw opgevoerde robots die dienen als kanonnenvlees.
- Zoals Hans zegt: the Ultimate Optimus is bullshit. Koop de voyager mech tech versie met of zonder trailer of de jet wing versie. Als hij in de aanbieding is wil ik het overwegen.
Laatst gewijzigd door Gigatron op 30 Jun 2011, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
That's mr. Megatron to you

Viewfinder
Minibot

Berichtdoor Viewfinder » 30 Jun 2011, 14:10

Gisteren verrast door mijn lieve vriendin,samen naar de premiere geweest!

Zeker wel een vette film,al ben ik nog steeds niet weg van het 3d gebeuren.
dit vind ik ook echt wel de vetste,al ben ik ook geen rotf hater (zoals geloof ik bijna iedereen)

Veel actie,veel transformaties!!
Soundwave,shockwave en dino vind ik wel er erg bruut uitzien in de film.

Beter maken ze die worm ook nog ff om te combineren met shockwave!
(zou er nog een toy van soundwave & dino komen?)

Wat ook er grappig was waren de 2 kleine jongetjes die naast ons zaten,en af en toe commentaar gaven.

"zo die is groot!!" (sentinel)
"hij is lauw" (brains)
"is dat megatron?" (megatron)
"hij is dood" (ironhide)
:D

Het enige wat ik echt niet begijp is waarom sentinel niet de matrix van optimus aan neemt...
:?:

ElekTriC
Powermaster

Berichtdoor ElekTriC » 30 Jun 2011, 15:48

had die toch uitgelegd? :P sentinel was nieuw op de aarde en optimus was er al een tijdje. en zodoende mocht optimus de matrix houden omdat optimus dan de leraar van sentinel is. voor de rest beetje vaag allemaal
Afbeelding

Vector Sigma
Personalities Creator

Berichtdoor Vector Sigma » 30 Jun 2011, 17:51

Viewfinder schreef:
Het enige wat ik echt niet begijp is waarom sentinel niet de matrix van optimus aan neemt...
:?:

prs ..die snap ik ook niet ...misschien zat er nog een klein beetje goed in hem ....

maar als we het al helemaal niet snappen he ....

2 films zijn der geweest ...

en nu ineens allemaal verborgen decepticons op de maan ....waar waren die dan bij de andere films..de gevechten...world domination !

zeggen ze dat ze de Twins miste ..whahaa...

ik mis zoveel ..... :lol:
Afbeelding

iTeruri
Minibot

Berichtdoor iTeruri » 30 Jun 2011, 19:55

Ik snap Megatrons plan eindelijk. Als je er over na denkt past het niet echt bij de vorige films; waarom heeft Megatron de AllSpark en de Solar Harvester nodig als zijn plan al die tijd was om Cybertron naar de aarde te brengen? Ik heb denk ik de oplossing gevonden:

De situatie is als volgt: Sentinel vlucht van Cybertron en crasht op de aarde. Megatron heeft Sentinel nodig voor de Space Bridge, dus moet hij een manier vinden om Sentinel weer tot leven te wekken: de AllSpark. Hij zoekt de AllSpark en crasht op aarde, waar hij gevonden wordt door Archibald Witwicky.
Nadat Megatron ontdooid is, wil hij de AllSpark vinden om Sentinel weer tot leven te wekken. Echter gaat de AllSpark verloren en kan Megatron die niet meer gebruiken.
Op dit moment komt the Fallen in het plaatje. The Fallen wil de Solar Harvester gebruiken en alle energon uit de zon halen, waardoor de aarde een dode planeet wordt. Hier heeft hij de Matrix of Leadership voor nodig. Megatron doodt Prime en is daarmee dus sterker dan een Prime. Omdat alleen een Prime the Fallen kan doden en Megatron sterker is dan een Prime, kan Megatron the Fallen dus op elk moment verslaan. The Fallen wil de Matrix om de zon op te blazen, maar Megatron wil de Matrix om Sentinel weer tot leven te wekken.
Zodra The Fallen de Matrix zou hebben, zou Megatron zijn leraar overmeesteren en de Matrix alsnog gebruiken om Sentinel weer tot leven te wekken (daarna zou hij eventueel de Solar Harvester nog steeds kunnen gebruiken, want nadat hij de mensheid tot slaaf heeft gemaakt, is de aarde nutteloos).

Alle drie de films zijn dus een deel van één groot plan en dat plan komen we pas te weten in DOTM. ROTF is hier het grootste probleem, want die film is sowieso een grote rotzooi. Om het in het grotere geheel te passen, moet je wat plotholes over het hoofd zien.

ElekTriC
Powermaster

Berichtdoor ElekTriC » 30 Jun 2011, 20:28

iemand nog de score van DOTM nodig? :P dan post ik die ff en mocht torrent niet gepost worden dan ff via pm. moet wel zeggen dat muziek beter was als de andere films. heerlijk
Afbeelding

Vector Sigma
Personalities Creator

Berichtdoor Vector Sigma » 01 Jul 2011, 00:54

@iTeruri

Mooie uitleg !!!
Afbeelding

starscream
Seeker

Berichtdoor starscream » 01 Jul 2011, 09:54

Ik heb de film gister gezien,en ik vond hem geweldig!
Alleen als dit de laatste film is had het einde een stuk uitgebreider gemogen!
En wat ik echt geweldig vond,was dat Carly megatron zo beinvloed dat megatron sentinel afschiet!
En de zin:you're gonna be sentinel prime's bitch!Geweldig! :evilgrin:

Groetjes William.
If you can beat them,don't join them!
Come in megabum!!!

Terug naar “Transformers Movie”